נבחרת אייס

נתניהו באופוריה, החטופים משלמים את המחיר | יריב אופנהיימר

אפשר להשתגע, צריך להשתגע. יש עסקת חטופים על השולחן, עסקה שהוצגה על ידי נתניהו בעצמו ונתניהו מסרב. אי אפשר לטשטש את המציאות, החטופות והחטופים יכולים לחזור מחר בבוקר, אבל נתניהו לא רוצה, מבחינתו שהמשא ומתן להשבתם יימשך לנצח
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  8
יריב אופנהיימר על שחרור החטופים (צילום תומר אפלבאום, פלאש 90/ יונתן זינדל, פייסבוק/ Bring Them Home Now)
עבור נתניהו, חיי הממשלה חשובים מחיי החטופים, שום דבר לא בוער, אין דחיפות, אין סיבה לזעזע את הקואליציה. חזרנו לימי הטריקים והשתיקים, חמאס אמר כן, אז אפשר לשנות את ההצעה, להוסיף תנאים חדשים, להערים קשיים, לתקוע את המשא ומתן ולא לאפשר עסקה.
נועה ארגמני, שהוזמנה לקחת חלק בנסיעת הראווה של נתניהו, צריכה לסרב, כל עוד נתניהו מסרב לקדם עסקה, אין סיבה לקדם אותו ולשרת את מניעיו. סירוב פומבי, יתרום פי כמה להעלאת המודעות העולמית לנושא מאשר השתתפות כניצבת בהצגה של נתניהו בקונגרס.
נתניהו באופוריה, חולשתו של ביידן, הפגיעה במוחמד דף, הטיסה לוושינגטון והיציאה הקרובה לפגרה הפכו אותו למאושר. המדינה אבלה והוא בעננים, על כנף ציון. הראשונים לשלם את מחיר ההיבריס הם החטופות והחטופים, להם הצטרפו החללים הבאים במלחמה בעזה ובצפון, גם המפונים מקרית שמונה, מטולה ואצבע הגליל ברשימת נפגעי האופוריה, עבורם שנת הלימודים לא תיפתח.
נתניהו מלכתחילה לא היה מעוניין בעסקה
מהיום הראשון, הוא הבין שלא תהיה עסקה ללא שחרור משמעותי של אסירים פלסטינים, הוא יודע שבן גביר וסמוטריץ יתקשו לעמוד בתמונות השחרור ויפילו את הממשלה. נתניהו מכיר בכך שעסקה מלאה תחייב את סיום המלחמה, הקמת ועדת חקירה והליכה לבחירות, לכן מבחינתו המשך המלחמה ללא סוף הוא יעד אסטרטגי, יעלה כמה שיעלה, יהרגו כמה שיהרגו. אחזקת ציר פילדלפי, בידוק בציר נצרים, הכול תירוצים. נתניהו לא רוצה לסכן את ממשלתו ולכן מטרפד כל התקדמות לעסקה.
אבל האשמה איננה רק בנתניהו, 64 חברי כנסת יש בקואליציה, דם החטופים גם על ידיהם. מצופה היה שירימו קול, יאיימו בפירוק הקואליציה, יתמרדו, יפעילו לחץ מאזן ללחץ של סמוטריץ ובן גביר, אבל הם שותקים. מיישרים קו עם הפקרת החטופות והחטופים.
גם המתונים בקואליציה לא מגלים סימני חיים, עבורם אי הליכה לעסקה מצילת חיים איננה עילה מספקת לאיום בפירוק הממשלה, זכות הווטו שמורה רק לבן גביר. ח״כ בועז ביסמוט, יו״ר השדולה למען החטופים, לא איים ולו פעם אחת להצביע נגד הקואליציה בדרישה לקידום עסקה, כמוהו כל שאר חברי הכנסת של הליכוד. חדלי אישים, פחדנים, שפוטים של נתניהו, מפקירי החטופים. אם חמישה חברי כנסת אמיצים, היום מביעים את עמדתם פומבית ומוכנים לאיים בבחירות, החטופים היו כבר בבית.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לי זה ממש ברור
    יייייייישששששש 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שרידות הממשלה חשובה לו יותר מאשר חטופים שהם לפי דבריו "שמאלנים בוגדים"
    סגור
  • 7.
    פשע
    שמוליק 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צודק 100%יריב ביבי שקרן מרמה את העם פחדן ברמות פשע!!!!
    סגור
  • 6.
    קשקשת המתאימה ל'שטינקר הלאומי'
    צ'מברליין 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהדורה עדכנית של הלורד האו האו.
    סגור
  • 5.
    צריך לכבד כל החלטה של נועה ארגמני.רק היא תיקבע. (ל"ת)
    איילה גל 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    קשקשת המתאימה ל'שטינקר הלאומי'
    צ'מברליין 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהדורה עדכנית של הלורד האו האו.
    סגור
  • 3.
    יש כאן עוד גורם, קראים לו חמאס
    שולתתתת1 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אכן חייבים להקים ממשלת אחדות לאומית. כל הדיבורים שנתניהו אשם בכל הצרות הם דיבורי הבל וסרק. אנחנו במלחמת קיום חבל על כל רגע שאין כאן ממשלת חירום לאומית עד לסיום המלחמה. יחד ננצח!
    סגור
  • 2.
    יריב
    יית 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמו השם שלך איש מדון שונא ישראל מת על הערבים אתה לא מת על החטופים היי זה הגיע לצל אביב
    סגור
  • 1.
    "הם לא מתים...הם רק סובלים.."
    הרמן כהנוב 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    , 64 חברי כנסת יש בקואליציה, דם החטופים גם על ידיהם. מצופה היה שירימו קול, יאיימו בפירוק הקואליציה, יתמרדו, יפעילו לחץ מאזן ללחץ של סמוטריץ ובן גביר, 64 וראש ממשלה שותקים. מיישרים קו עם הפקרת החטופות והחטופים. לצערנו הסאגה מתחילה עם אסון הבחירות ב1977 בו עלתה מלגה מושחתת עם אידואלוג תמים שגרם למדינת ישראל וגרם נזק בלתי הפיך הוא הצליח להרוס את האחדות לכאורה את העשייה את הערכים של המפעל הציוני באמצעי פשוט של הבאתאספסוף ל פרלמנט מתן הכרה לציבור החרדי האנטי ציוני לשודדי האדמות בשטחים הבושים יורשיו גרועים ממנו משהבינו איך לעשות הפרד ומשול ומי שהביא ההסתה השנאה הפילוג היה גדול המסיתים והוא נתניהו האיש ומשפחתו הרסו את כל חלקה וכל ערך מוסרי חוקי שקר שוחד רמייה חוסר אחריות מלווים את הממשלה שהקים מיוטב נבחרי האספסןף בעלי רמה שיכלית נמוכה מאד שלא רק שלא תוורמת ומזיקה פגיעה אדושה הבבמערכת החוק האימרה של מוכר המזרונים "הם לא מתים הם רק סובלים" ...שלא מעניין אותו כלל אם הבן יקיר לי אפרים היה חטו בעזה 3 שעות והוא בחוץ בחרנו מוכר מזרונים שמחזיק קקאסטה של טיפשים שנאמנים ל...מנהיג מוכר המזרונים שה
    סגור