בארץ

טרגדיה במג'דל שאמס: הרוגים במגרש כדורגל מטיל של חיזבאללה

פראמדיקים של מד"א מטפלים בכ-30 נפגעים, 9 הרוגים בני 10 עד 20, כוחות גדולים של חיל האוויר הוקפצו אל הצפון כדי להערך לכל תרחיש מול חיזבאללה, כאשר ירי תגובה לאסון הקשה עשוי להגיע בשעות הקרובות ועדיין לא ברור לאן יוביל האירוע. בישראל נערכים גם לשינוי מדיניות מבחינת העורף הישראלי , ההחלטה תתקבל בצאת השבת
מערכת ice | 
נזקי המלחמה (צילום פלאש 90/ אדי ישראל, יוסי זמיר, shutterstock)
המלחמה עם לבנון בפתח? כוחות גדולים של מגן דוד אדום הוזנקו אחר הצהריים (שבת) לזירת האירוע מהחמורים ביותר אם לא הטרגי ביותר מאז ה-7.10, במג'דל שמס. מדיווחים ראשוניים חובשים ופראמדיקים של מד"א מטפלים בכ-30 נפגעים במצב אנוש בני 10 עד 20 ובנפגעים שהועברו למרפאות מקומיות, 9 מהם הוכרזו כהרוגים וכולם ילדים.
על פי הדיווחים כוחות גדולים של חיל האוויר הוקפצו אל הצפון כדי להערך לכל תרחיש מול חיזבאללה, כאשר ירי תגובה לאסון הקשה עשוי להגיע בשעות הקרובות ועדיין לא ברור לאן יוביל האירוע. בישראל נערכים גם לשינוי מדיניות מבחינת העורף הישראלי , ההחלטה תתקבל בצאת השבת.
טיל או כטב"מ של חיזבאללה פגע ישירות במגרש כדורגל ביישוב והביא לנזק חסר תקדים. למקום הוזנקו מסוקי פינוי, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. כאמור הדיווחים הם דיווחים ראשוניים בלבד. עדכון בהמשך. 
חובש בכיר במד"א עידן אבשלום סיפר: "הגענו למגרש כדורגל וראינו הרס וחפצים  שעולים באש. על הדשא שכבו נפגעים והמראות היו קשים, מיד התחלנו במיון הנפגעים, חלק מהפצועים פונו למרפאות מקומיות והצוותים שלנו כוונו גם למרפאות. תוך כדי האירוע היו התראות נוספות והטיפול הרפואי בנפגעים עדיין נמשך."
מדוברות המשטרה נמסר: "המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי אמל"ח בצפון הגולן. מדיווח ראשוני עולה כי באחת מזירות הנפילה נפגעו מספר בני אדם בדרגות פציעה שונות. שוטרים וחבלני המשטרה של המחוז הצפוני מבודדים כעת  זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור".
עוד נמסר: "משמעת אזרחית - מצילה חיים. אנו קוראים להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".
דובר צה"ל מסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ בשעה 17:24, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר שיגורים, יתר השיגורים נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים. בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב נווה אטיב בשעה 17:55, זוהו כ-10 שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטח פתוח, אין נפגעים".
עוד נמסר: "זמן קצר לאחר מכן הופעלה התרעה במרחב מג'דל שמס, במסגרתה, זוהה  שיגור שחצה משטח לבנון. זוהתה נפילה במרחב ודווח על נפגעים. מסוקים וכוחות צה"ל בשיתוף מד"א פועלים לפינוי הנפגעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה