בארץ

התרגיל הביטחוני של המשטרה, צה"ל ושב"כ: "כוננות מבצעית חזקה"

תרגיל "זריחה דרומית" שנערך במחוז הדרומי הגיע לסיומו. במסגרת התרגיל בוצעו מספר תרחישים ביטחוניים ביניהם תרחישי חדירת מחבלים, תרחישי ירי לעבר כוחות הביטחון, מחבל מתאבד בתוך עיר, חדירה של "בקאי", רכב פח״ע, חדירת מחבלים למלונות ים המלח ועוד. מפקד מחוז הדרום: "נקריב את חיינו כדי להציל אזרחים, כיתות הכוננות המשטרתיות הם שחקנים חדשים"
מערכת ice | 
צילומים מתרגיל ''זריחה דרומית'' של מחוז הדרום במשטרת ישראל (צילום דוברות המשטרה)
תרגיל זריחה דרומית שנערך אתמול (רביעי) במחוז הדרומי של משטרת ישראל הגיע לסיומו. במסגרתו תורגלו מפקדי ושוטרי המחוז יחד עם צה"ל, שב"כ וגורמי החירום וההצלה השונים בתרחישים ביטחוניים.
מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן: "יש פה חבורה שעושה הכל בכדי להגן ולשמור על אזרחי מדינת ישראל. זה מחזק מאוד לראות את העוצמה והמחויבות של כל אחד מארגוני הביטחון. התרגיל הוא עוד לבנה אחת בהרבה מאוד שלבים שאנחנו עושים כחלק מהחובה שלנו לאזרחים במוכנות והכוננות המבצעית, את האזרח לא מעניין אם זה תחום משטרה או צה"ל ואנחנו נקריב את חיינו כדי להציל אותו. כיתות הכוננות המשטרתיות הם שחקנים חדשים, שוברי השוויון בתגובה הראשונית שלנו והם לקחו חלק מלא בתרגיל. אני מודה לכולם, שגרה חזקה מייצרת יכולת תגובה טובה בחירום". 
 
צילומים מתרגיל "זריחה דרומית" של מחוז הדרום במשטרה עם דבריו של רע"ן מבצעים מחוז דרום (צילום: דוברות המשטרה)
התרגיל המבצעי נערך אתמול בראשותו של מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן ובהובלה של אג״ם מחוז הדרום בכלל המרחבים נגב, לכיש ואילת. שוטרי ומפקדי המחוז, לוחמי משמר הגבול, המערך האווירי של המשטרה, מערך החבלה המחוזי, אופנועים ואמצעים מיוחדים, כיתות הכוננות המשטרתיות, מפקדי וחיילי צה"ל מחטיבת יואב, שירות הביטחון הכללי, מד״א, כב״ה וגורמים נוספים לקחו חלק בתרגיל משטרתי רחב היקף.
במסגרת התרגיל בוצעו מספר תרחישים ביטחוניים ביניהם תרחישי חדירת מחבלים, תרחישי ירי לעבר כוחות הביטחון, מחבל מתאבד בתוך עיר, חדירה של "בקאי", רכב פח״ע, חדירת מחבלים למלונות ים המלח ועוד. 
התרגיל בחן את מענה יחידות המשטרה והגורמים השותפים בהתאם לפקודות החירום ולנהלים, את הכשירות המבצעית של הכוחות ועבודה מבצעית מול גורמי הביטחון השונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה