בארץ

הסוף ל"הרצחת וגם ירשת": זה החוק שנכנס לתוקף

הצעת החוק קובעת כי מי שהורשע על שגרם במתכוון למותו של המוריש או שניסה לגרום למותו, יהיה פסול מלרשת אותו. חה''כ רוטמן "הצעת החוק מתקנת עוול היסטורי". חה''כ וולדיגר שהתנגדה לחוק "תקנו עוולה בעוולה"
דורון בלוך | 
דבי ביטון (צילום אלעד גוטמן)
בתמיכת קואליציה ואופוזיציה הצעת חוק הירושה שיזם יו״ר ועדת החוקה חה״כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) עברה אתמול (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ותיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. הצעת החוק קובעת כי מי שהורשע על שגרם במתכוון למותו של המוריש או שניסה לגרום למותו, יהיה פסול מלרשת אותו.
חה"כ שמחה רוטמן אמר על הצעת החוק: ״הצעת החוק הנוכחית מגלמת עשיית צדק של ממש ומתקנת עוול היסטורי. העיקרון המוסרי של ׳הרצחת וגם ירשת׳ מצוי בדי אם איי של עם ישראל. המוסריות והערכיות הניבטות מן החוק מקדשות את רצונו של המוריש לאחר מותו״. 
יוזמת החוק חה״כ דבי ביטון (יש עתיד): ״מדובר בבשורה גדולה. אנחנו פעלנו יחד והגשנו את הצעת החוק החשובה הזו וזוהי הזדמנות להודות לחה״כ שמחה רוטמן שנרתם וקיים את הדיונים בנושא״.

חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) שהצביעה נגד החוק, הסבירה בחשבון ה-X שלה, כי החוק מרע עם מתמודדי הנפש, ובכך החוק מחליף עול בעוול: "ואני הצבעתי נגד ומתביישת בחבריי שהצביעו בעד, שתקנו עוולה בעוולה ופגעו בתיקון זה במתמודדי נפש כרוניים ואקוטים, שגם ככה המערכת לא רואה אותם ממטר, לא מעניקה להם טיפול ומעטפת וכשקורה מה שקורה, שוב היא מסירה אחריות ומפקירה אותם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה