בארץ

פיטורי מרצים ושלילת תקציבים: הצעת החוק להוצאת הטרור מהאקדמיה

יו״ר הקואליציה אופיר כץ הגיש היום בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, הצעת חוק להוצאת הטרור מהאקדמיה, שיחייבו את המוסדות האקדמיים לנקוט בצעדים כנגד מרצים, חוקרים ואנשי הוראה שיביעו תמיכה בטרור
דורון בלוך | 
אופיר כץ (צילום פלאש 90)
הצעת חוק להוצאת הטרור מהאקדמיה הוגשה היום (שני) על ידי יו''ר הקואליציה אופיר כץ (הליכוד) בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית.
הצעת חוק זו מגיעה בעקבות אמירות ממרצים באקדמיה, שתגברו מאז פרוץ המלחמה,  ולעיתים מקבלות גיבוי מהמוסדות עצמם. כזכור, לפני זמן מה אמרה ד"ר ענת מטר מאוניברסיטת תל אביב על המחבל ווליד דקה: ״אהוב ומקור השראה", ואף אמרה "ככה נראית מחלה" על דגלי ישראל בקמפוס. בנוסף גם פרופ׳ נדירה שלהוב-קיבורקיאן, מרצה באוניברסיטה העברית, התבטאה באמירה: "זה הזמן לבטל את הציונות".
על פי הצעת החוק, מוסד יחויב לפטר מרצה, איש הוראה או חוקר, אם יתבטא או יפעל באופנים הבאים: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ⁠הסתה לטרור, ⁠תמיכה בארגון טרור,  תמיכה במאבק מזוין או במעשה טרור, של מדינת אויב, של ארגון טרור או של יחידים נגד מדינת ישראל.

בנוסף לכך מרצה שפוטר בעקבות דברים האלו לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים ותמיכות מהמוסד. ובנוסף מוסד אשר לא יפטר מרצה לפי הוראות חוק זה, ישללו לו תקציבים על ידי המועצה להשכלה גבוהה.
יוזם הצעת החוק חה''כ אופיר כץ אמר: ''לא נאפשר השתלטות של טרור על האקדמיה של מדינת ישראל במסווה ״חופש הביטוי״, לא נאפשר את האמירות תומכות הטרור, והרוח הגבית לפעילות נגד ישראל, הגיע הזמן למאבק בטרור באקדמיה, ואני מחוייב לו״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה