בארץ

איראן על הגבול, אינתיפאדה שלישית: זה תרחיש האימים שמדאיג את ישראל

לאור מדיניות סמוטריץ' בנוגע לרשות הפלסטינית מאז פרוץ המלחמה, במערכת הביטחון חוששים מפני התבוססת של ארגוני טרור ביהודה ושומרון (ובראשם החמאס), במידה והרשות אכן תקרוס. האם אנחנו בדרך לגל התפרעויות שלא נראה מאז ימי האינתיפאדה?
מערכת ice |  1
התפרעויות ברמאללה (צילום פלאש 90)
שר האוצר סמוטריץ' פועל נגד הרשות הפלסטינית מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ואף התריע בעבר כי יקפיא את כל העברות הכספים המיועדות לרשות שהגדיר כ"תומכת טרור". המדיניות הזו מעלה במערכת הביטחון חשש כבד מפני מקריסתה הכלכלית של הרשות והתבוססות של ארגוני טרור במקומה - כך פורסם לראשונה ב-ynet.
מטרתו של חמאס היא ברורה – להצליח להבעיר גם את שטחי יהודה ושומרון ולגרום לעימותים עם חיילי צה"ל והפרות סדר משמעותיות. נכון לעכשיו, הרשות הפלסטינית מצליחה לשמור על סדר (באופן יחסי) בשטחי יהודה ושומרון, ולצה"ל חופש פעולה די נרחב. אחת הסיבות לכך היא קיומה של הרשות הפלסטינית, וקשרי הביטחון שהיא מקיימת עם ישראל. כעת, בשל החשש לקריסתה, חמאס עשוי להתבוסס גם באזורים אלו ולהוביל את האזרחים לעימותים חריפים במיוחד נגד כוחות הביטחון ואזרחי ישראל – כך פורסם לראשונה ב-ynet.
ההתרעה של שב"כ לדרג המדיני טוענת כי בעקבות הפסקת העברת הכספים לרשות, משכורות העובדים יחתכו משמעותית וכך גם רמת השירות לאזרחיה, מה שיסתיים בסופו של דבר בפשיטת רגל כלכלית. אחת ההנחות שעלו היא שברגע שעובדי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים יפסיקו לקבל את שכרם המלא, הם יקבלו אותו מטעם ארגוני טרור שישפיעו על פעולות האכיפה שלהם נגד החמאס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הקונצפציה שוב תתרסק
    זוכר את השואה 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לו מהיום הראשון היו מעמידים במקום את הרשות הפלסטינאית , על התשלומים לרוצחים, והשנאה לישראל בלימודים בבתי הספר, והעזרה בשתיקה בהתארגנויות נגד ישראל, הכל היה נראה אחרת, אנחנו עוזרים לשונאינו לנצח אותנו. איך אמר הורוביץ משוגעים רדו מהגג.
    סגור