בארץ

הדיון בבג''ץ: השופטים מקשים, גוטליב התפרצה: "לכולם יש אחריות"

הדיון בבג''ץ בעניין עתירות לגיוס בחורי הישיבות מגיע לטונים גבוהים בבית המשפט ומחוצה לו. השופטים היקשו על נציגות הממשלה, וחברת הכנסת טלי גוטליב התפרצה לדיון
דורון בלוך |  5
דיון בבג''ץ בעניין גיוס בחורי הישיבות (צילום פלאש 90/ עמית שאבי/POOL, חיים גולדברג)
לאחר שהבוקר (ראשון) החל הדיון בבית הדין הגובה לצדק בעתירות שהוגשו בעניין גיוס בחורי הישיבות. כשבין העותרים גם תנועות אזרחיות, וכשבמענה להם שלחה הממשלה נציג מטעמה, עלו הטונים במהלך הדיון, והגיעו גם לאמירות בפן האישי.
במהלך הדיון, סבר השופט עופר גרוסקופף, כי יש תנאי למתן התמיכות לתלמידי הישיבות והתנאי הוא שלא משתמטים מגיוס שלא כדין. השופטת וילנר תמהה על כך שמי שלא נשלח לו צו כי הוא סיכל את שליחת הצו יהנה יותר ממי שלא נשלח לו צו, ואמרה שהמעשה שלו הרבה יותר חמור, שהרי הוא אפילו לא ניגש לבקו"ם ויוצא נשכר.
דורון טאובמן, בא כח מטעם הממשלה אמר בדיון: טענו נגדנו שאנו משתמטים, הבן שלי שירת במילואים, בתי וחתני שירתו בצפון. והוסיף כי לאחר שפורסם דבר הייצוג זכה למאות רבות של הודעות מטרידות.
עוד טען טאובמן: ''אנחנו מדברים על דיני נפשות של עשרות אלפי אברכים''. על כך שאלה השופטת ארז : ''דיני נפשות? '', על כך ענה אליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון: "דיני נפשות? זה דיני ממונות''.
בדיון טענה הממשלה כי לא קיימת יכולת לגייס 3,000 חרדים. על כך אמרו השופטים: זה בסיסי. יש צורך קיומי.

במהלך הדיון, התפרצה באמצע הדברים חברת הכנסת טלי גולטיב (הליכוד) אשר הגיע לדיון, ואמרה: ''תקשיבו, לכולם יש אחריות''. בתגובה נזף בה השופט פוגלמן על התפרצותה. 
בנוסף, פרסמה הבוקר חברת הכנסת גוטליב בחשבון  ה-x  שלה: ''העתירות בבגץ היום תאורטיות לחלוטין. הממשלה מבינה את חובת הגיוס לכולם. הממשלה מבינה שיש קבוצת לומדי תורה שיש להתחשב בה. לו היו מקשיבים לי, היו מורידים לחלוטין מסדר היום את חוק הגיוס של גנץ שדן ב1750 מגיוסים בשנה, ומודיעים לבגץ שבעת מלחמה יש קושי בהגדלת מערך ההיערכות לגיוס חרדים.''
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בית הממתקים
    טרובדור 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם לגוטליב יש בית ממתקים באמצע היער?
    סגור
  • 4.
    נראית כמו בהמה, מדברת כמו בהמה..
    אלה 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא ברור מה יותר ממה, יותר מכוערת, או יותר בהמה, יותר מרושעת או יות אומללה. טלי גוטליב "זכתה" בכל החבילה.
    סגור
  • 3.
    נראית כמו בהמה, מדברת כמו בהמה..
    אלה 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא ברור מה יותר ממה, יותר מכוערת, או יותר בהמה, יותר מרושעת או יות אומללה. טלי גוטליב "זכתה" בכל החבילה.
    סגור
  • 2.
    כן שמענו!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ההתחייבות של החרדים זה להשתמט ולברוח מאחריות.אז שטלי גוטליב לא תספר שטויות ותצפה שמישהו בזמנים כאלה עוד יאמין לה!!!!! מי שלא מלמד את בנו אומנות(מקצוע), כאילו לימד אותו ליסטות(לגנוב)-תלמוד בבלי!!!!
    סגור
  • 1.
    חוק גיוס /השתמטות
    אלכס 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גנץ החלש כמו נתניהו המכור. מוכרו את החילוניים. אין להם אלוהים. כנראה שלא היה אף פעם,בחוקיהם הלקק.ניים כמו לאחינו החרדים החז.יריים. החורבן קרוב . הממשלה והאופזיציה . ליצנים שמשתמשים בבוחרים , שמשלמים וממשיכים בעוולות הנבחרים חסרי הבינה.
    סגור