בארץ

זינוק בהכנסות מקנסות חנייה: אחרי עיכוב של חצי שנה אושר תקציב העיר

עיריית רמת גן אישרה תקציב בסכום כולל של 1.842 מיליארד שקל. התקציב עבר ברוב של 14 מול 2 מתנגדים. בין הסעיפים שקוצצו - חגיגות ואירועים. עלייה בתקציבי הדת, הבריאות ועוד. בשל המצב הביטחוני נוצר אובדן הכנסות משמעותי
מערכת ice | 
כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן (צילום אלעד מלכה, פלאש 90/ מרים אלסטר)
אחרי חצי שנה של עיכובים בעקבות דחיית הבחירות המקומיות - אושר תקציב עיריית רמת גן. התקציב החדש עומד על סך 1.842 מיליארד שקל. העירייה סבלה ירידה בהכנסות בעקבות מלחמת חרבות ברזל, כאשר רבים מתושבי העיר לא עבדו ולא חולקו בעיר דו"חות חנייה. הוצאה לא צפויה נוספת בעקבות המלחמה היא קליטת המפונים בעיר, שעלתה כ-10 מיליון שקל. 
סעיף החינוך הוא סעיף ההוצאות הגבוה ביותר מבין פעילויות העירייה והוא עומד על כ-666 מיליון שקל. מדובר בגידול של 4% לעומת שנה שעברה. בסעיף התרבות והספורט ובתקציב בריאות נרשם צמצום של 7%. סעיף הדת צפוי לעלות ב-1% ל-9.8 מיליון שקל. תקציב החגיגות והאירועים נחתך ב-80% ל-4 מילון שקל. 
אחד מסעיפי ההכנסות המשמעותיים הוא תחום החנייה. העירייה צופה להכניס השנה 116 מיליון שקל עבור תשלומים לחניה בכחול לבן, חניונים בפארק לתושבי חוץ וכמובן קנסות החנייה. מדובר בגידול משמעותי מ-90 מיליון השקל שהכניסה בשנה שעברה. חוק העזר העירוני שנכנס לתוקף העלה את ההכנסות מחנייה בכחול לבן. שעת חנייה לתושבי חוץ עולה 11.90 שקלים. לכן, בעירייה מעריכים כי ההכנסות מחנייה בכחול לבן של תושבי חוץ בלבד צפויות להגיע ל-53 מיליון שקל. מקנסות החנייה העירייה מקווה לקבל השנה 22 מיליון שקל.
התקציב הנוכחי מהווה עלייה של 4% מאז השנה שעברה והוא עבר ברוב של 14 תומכים ושני מתנגדים. למרות העלייה, התקציב כולל צמצום בפעילות והעלאות שכר. במהלך הדיון עלו חששות מפי חברי המועצה על חוסר מימון סעיף "יום ירושלים" ועל קיצוץ תקציבי האבטחה בבתי ספר. ראש העיר הבטיח לברר את עניין חגיגות יום ירושלים. לגבי סעיף האבטחה בבתי הספר הוסבר כי לא מדובר בקיצוץ שעות האבטחה או כוח האדם, אלא בתהליך ייעול שלא ישפיע בפועל על האבטחה הכוללת גם סיורים מקיפים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה