בארץ

היקף הנזק ביישובי הצפון נחשף: כמה מההרס נגרם על ידי צה"ל?

ביישובי הצפון הממוקמים עד 9 קילומטר מהגבול עם לבנו נרשמו כ-930 מקרי נזק מפרוץ המלחמה. בעוד שחיזבאללה אחראי על מרבית מהפגיעות (כ-74%), כ-26% מהם נגרמו על ידי צה"ל בשל פריסתו בגזרה. וגם: כמה זמן ייקח לשקם את הנזק?
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין, shutterstock)
על פי הנתונים של משרד הביטחון, לאחר לחימה של יותר מ-7 חודשים בין צה"ל לחיזבאללה, נרשמו כ-930 מקרי נזק ביישובים שנמצאים עד 9 קילומטר מהגבול עם לבנון, כאשר 318 מהם סווגו כמקרים בהם נגרם נזק בינוני וכבד. ע"פ הערכות, תידרש לפחות שנה לשקם את כל הנזק שנגרם – כך פורסם בכלכליסט.
כמו כן, עלה כי בסך הכל 70% מהנזקים נגרמו למבני דיור, כ-18% למבני ציבור וחינוך, וכ-12% מכלל הנזק נגרמו לתשתיות ולנכסים מסוגים שונים. כ-74% מכלל הנזק נגרם כתוצאה מירי של חיזבאללה, אך הפרט המעניין הוא שכ-26% נגרם על ידי צה"ל בעת פריסתו בגזרה. מתחילת המלחמה הוגשו 535 בקשות פיצוי בנוגע לנזק שנגרם לתשתיות יישובים בצפון בשל פעילות צה"ל ושהיית הכוחות בהם.
היישוב המותקף ביותר הוא קיבוץ מנרה, אשר נספרו בו 130 מקרי נזק. משרד הביטחון ורשות המסים לא הצליחו לברר את היקף הנזק בכמעט מחצית מהמקרים הללו, וזאת בשל הקושי להגיע לאזורים הללו מחשש לירי מדויק מתוך לבנון. יחד עם זאת, הרשות מחלקת מענקים לבעלי עסקים אשר נפגעו כתוצאה מהלחימה. בדומה לקיבוץ מנרה, גם ביישוב ערב אל עראמשה נספרו קרוב למאה אתרי פגיעה, אך יש הערכת נזק בנוגע לעשרה מהם בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה