בארץ

משרד הביטחון נחשף: כמה כסף הוציא מאז תחילת המלחמה?

אין זה סוד כי העלות הכלכלית של מלחמת חרבות ברזל הצליחה לטלטל במובן מסוים את כלכלת ישראל, וגררה שינויים מהותיים בתקציב המדינה. ע"פ נתונים שפורסמו, משרד הביטחון הוציא מתחילת המלחמה סכום העומד על 40 מיליארד שקל עבור רכישות ביטחוניות. לשם השוואה, תקציב המשרד ל-2023 היה 63 מיליארד שקל
מערכת ice | 
קיצוץ בתקציב המדינה בעקבות כניסה קרקעית לעזה (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ עטיה מוחמד, shutterstock)
מלחמת חרבות ברזל גבתה (וממשיכה לגבות) מחיר כבד גם במובן הכלכלי, שכן ישראל הוציאה בכמה חודשים בודדים סכומים העולים על פי שלושה מהרכש השנתי הממוצע של משרד הביטחון בשנים האחרונות, והדבר צפוי לגדול אף יותר בשנה הקרובה בשל הצורך של צה"ל להמשיך ולהצטייד בנשקים חדישים ולשקם כלים אשר כבר קיימים. אז כמה כסף הוציא משרד הביטחון מאז חודש אוקטובר, ולאן בדיוק הוא הולך?
כפי שפורסם בכלכליסט, הסכום שמשרד הביטחון הוציא על רכישות ביטחוניות מחברות ישראליות עומד על 40 מיליארד שקל, מה-7 באוקטובר ועד השבוע שעבר. לשם השוואה, תקציב המשרד שאושר לשנת 2023 עמד על 63 מיליארד שקל. רבים מהחברות הללו הינן קטנות ובינוניות, אשר מתמחות בייצור של מכלולים ומוצרים חשובים למערכות נשק הכרחיות לצה"ל.
ע"פ הנתונים והערכות משרד הביטחון, התקציב שיופנה עבור טנקים ומשוריינים בשנים הקרובות יעמוד על 2 מיליארד שקל, כאשר מרבית מהסכום הנקוב מטרתו לתחזק טנקים קיימים, לאחר חודשים ארוכים של לחימה ברצועה. עשרות מיליונים נוספים יוקדשו לרכישת רחפנים וכטב"מים, לצרכי תקיפה ומודיעין.
מערכת נוספת אשר צה"ל מוצא כחשובה היא "אולר", אשר משמשת לניווט של כוחות בשטח ולתכנון משימות, ובכך מפחיתה את התלות במפות מודפסות. המערכת עצמה נראית כמו טלפון חכם, והיא מספקת מידע בנוגע לכוחות ידידותיים הנמצאים בשטח במקביל לכוחות אויב באותו המרחב. בחברת באסיו-טכנולוגיות המייצרת את המערכת, התקבלו הזמנות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. נדגיש שוב כי מאחר וסוף המלחמה אין באופק, צה"ל ומשרד הביטחון יוציאו עוד סכומים רבים בנוגע לרכישות חדשות, והתקציב עשוי לתפוח במיליארדים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה