בארץ

חידון התנ"ך העולמי: זו השאלה שהפילה את המוביל ברגע האחרון

המועמד אביתר ברגיל הוביל בפער של 2 נקודות עד השאלה האחרונה ממש, והיה יכול לזכות לבדו בפרס היוקרתי של הזוכה בחידון התנ"ך העולמי לשנת תשפ"ד. אך הוא לא הצליח לענות על השאלה האחרונה, ובכך המועמד השני - דוד שאשא השווה וזכה במשותף. זו השאלה שהפכה את התוצאה ברגע האחרון
מערכת ice | 
הזוכים בחידון התנך תשפד (צילום מסך)
דרמה של ממש התחוללה בשלב הראש-בראש של חידון התנ"ך העולמי, כאשר שני חתנים הוכרזו כזוכים בפרס, אך למעשה היה זה אחד מהם שהוביל את התחרות ואת שלב הגמר והיה יכול לזכות בפרס אם לא היה טועה בשאלה האחרונה, ובכך הביא הזדמנות נדירה לסגנו לזכייה משותפת.
כזכור, אל רביעיית הגמר עלו: אביתר ברגיל מישראל עם 90 נקודות, דוד שאשא מישראל - 90 נקודות, דב גאטהעלף מארה"ב עם 89 נקודות, ונועה כאהן מישראל עם 84 נקודות. לאחר שאלת ראש הממשלה, הניקוד המלא: במקום הרביעי בשקלול כל התשובות: נועה כאהן עם 108 נקודות. במקום השלישי: דב גאטהעלף מארה"ב עם 117 נקודות.

לשלב הראש בראש העפילו: אביתר ברגיל ודוד שאשא מישראל. כאשר הניקוד של שניהם התאפס. לכל מתמודד הוצגו 10 שאלות ולסירוגין: כל תשובה נכונה - 2 שאלות ולענות תוך זמן קצר. אם לאחר 20 שאלות לא תהיה הכרעה, שני המתמודדים יוכרזו כזוכים משותפים. 
השאלה שהפילה את התמודד דוד שאשא הייתה: "על מי נאמר: כי מצא חן בעיניי"? והוא לא צדק בניחוש שאמר משה, אלא היה זה דוד. ובכך אביתר ברגיל פתח פער של 2 נקודות. בשאלה האחרונה, ברגיל הוביל עם 16 נקודות, ודוד שאשא עם 14 נקודות, ואם היה עונה נכונה היה זוכה לבדו בכתר: "היכן מדבר יצחק בפעם הראשונה". ברגיל לא ענה נכונה (התשובה הנכונה: בדרך לעקידת יצחק), ובכך ניתנה הזדמנות פז לדוד שאשא לזכייה משותפת, וענה על: "היכן מדבר יצחק בפעם האחרונה" ועל כך ענה נכונה שהוא משלח את יעקב, והצליח ברגע האחרון לזכות במשותף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה