בארץ

מזיכרון לעצמאות: זה הטקס שקיימו תושבי הצפון המפונים

תושבי קריית שמונה המשיכו עם המסורת השנתית וערכו את טקס המעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות ביער נס הרים אליו הגיעו מאות משתתפים בהסעות מרחבי הארץ. שולמית טימסית, מנהלת עמותת גרעין שהייתה אחראית לטקס: "הרוח שלנו איתנה"

מערכת ice | 
טקס זיכרון קריית שמונה (צילום דוברות קרן קהילות)
כבר למעלה מ-10 שנים שתושבי ותלמידי קריית שמונה עורכים טקס מעבר מיוחד המתקיים בשעות התפר שבין יום הזיכרון ליום העצמאות. השנה, בעקבות מלחמת חרבות ברזל פונות תושבי העיר והתפזרו ביותר מ-240 יישובים ברחבי הארץ דבר שהעמיד את קיום הטקס בספק.  אך גרעין קריית שמונה השייך לקרן קהילות החליט לא לוותר ולקיימו לפי המסורת.
מאות מתושביה המפונים של העיר הגיעו בהסעות על מנת להשתתף בטקס המסורתי שהתקיים הפעם ביער נס הרים. הטקס החל בצעדת דגלים לזכר הנופלים, המשיכה בדברי זיכרון והסתיימה בהדלקת משואות מרגשת.


צילום: דוברות קרן קהילות
מנכ''לית עמותת ביצור ומנהלת גרעין קריית שמונה של קרן קהילות, שולמית טימסית מסרה כי  "למרות המצב הקשה, הרוח שלנו איתנה. המסורת שלנו תמשיך ותחזק את התושבים בכל מקום בו הם נמצאים".
סניף בני עקיבא קריית שמונה היה שותף מרכזי לאירוע, כשחניכי הסניף הובילו את הצעדה המיוחדת. קומונרית הסניף צופיה אריה הגיבה בהתרגשות לטקס: " מרגש לראות שגם בתקופה כזאת בני עקיבא קריית שמונה ממשיכים ולא מוותרים לקחת חלק בכל אירועי העיר! החניכים צמאים למפגשים, לראות אחד את השני, להיפגש, להיות ביחד. כל אירוע כזה נותן כוח להמשיך את התקופה המשוגעת הזאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה