בארץ

"אלפי עסקים יקרסו כבר בחודש הקרוב": המענקים מעוררים סערה

שכחו אותם? תכנית המענקים למשרתי המילואים שתצא מחר לפועל עדיין לא נותנת פיתרון מלא לבעלי העסקים הקורסים. רמי בז'ה מתריע: "גם לאחר חצי שנה של לחימה, העצמאים והפרילנסרים הם האחרונים בסדר העדיפויות. אנו דורשים הבהרות באופן מיידי"
מערכת ice | 
מענקים (צילום shutterstock, דובר צהל)
ב-1 במאי 2024 ישולם לאנשי המילואים (שכירים ועצמאים) התגמול שנקבע על-פי מספר הימים שהמילואימניק שירת: בין 266 שקל (5-9.5 ימים) ועד 5,808 שקל (מעל 37 ימים).  בזמן שיישום התכנית יוצאת לפועל, העצמאים והפרילנסרים בישראל נותרו עדיין עם מענה חלקי הרחוק מלתת מענה הולם להפסדים הכלכליים וארוכי הטווח שספגו.
פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות שלח לפני חג הפסח מכתב בהול למנהל קרן הפיצויים 'מס רכוש' וקרן הסיוע למשרתי מילואים  של צה"ל ודרש מהם תשובות על פגמים הקיימים בתכנית הסיוע לעצמאים משרתי מילואים שבמוקד: הסדרה של הרצינואל לקביעת סכומי המענק הקבוע לעסק פטור. על אף שהעסקים נפגעו במידה ללא שום קשר לגודלם, אחוז הפיצוי (ביחס למחזור העסקי) שמקבל כל עסק שונה ללא שום הסבר.  אי התייחסות לפרילנסרים שאיבדו הכנסה כתוצאה מביטול חוזה שעתיד היה להיכנס והתבטל בעקבות המלחמה או בעקבות סגירה זמנית של העסק.
 
יו"ר פורום העצמאים רמי בז'ה מתריע: "גם לאחר חצי שנה של לחימה, העצמאים והפרילנסרים הם האחרונים בסדר העדיפויות ולא יודעים מה גובה הפיצוי שיקבלו מהמדינה, או מתי בדיוק יגיע. הממשלה. אנו דורשים הבהרות באופן מיידי. ללא התייחסות לחוזה עתידיים שבוטלו בעקבות המלחמה והסדרת סכומי המענק הקבוע לעסק פטור, אלפי עסקים יקרסו כבר בחודש הקרוב"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה