בארץ

הלחץ גובר: כך האיחוד האירופי פועל נגד תקיפה באיראן

באיחוד האירופי יוצאים מגדרם על מנת למנוע מישראל לתקוף באיראן. האיחוד האירופי הודיע על סנקציות רחבות מאוד נגד תוכנית הטילים והכטב"מים של איראן
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הלילה (בין רביעי לחמישי) נשיא מועצת האיחוד האירופי, שארל מישל, הודיע כי מנהיגי המדינות של האיחוד החליטו על הטלת סנקציות נרחבות על איראן בתחום הטילים והכטב"מים.
 
מישל אמר: "אנחנו מגנים את המתקפה הזו שפתחה איראן נגד ישראל. החלטנו להטיל סנקציות נגד איראן כאות ברור שבכוונתו לשלוח - חיי האזרחים חשובים ואנחנו רוצים לעשות הכול כדי להגן על האזרחים, אבל חשוב לבודד את איראן. אנו קוראים לשחרור ללא כל תנאי של כל בני הערובה וקוראים להפסקת אש מיידית."
בנוסף להצהרה של נשיא המועצה, חלק ממדינות המערב הוציאו הצהרה מיוחדת בהובלת ארצות הברית בה נכתב כי הן מחויבות להעמיק את שיתוף הפעולה הדיפלומטי ביניהם: "המתקפה היא האחרונה בדפוס של פעולות מסוכנות של איראן ושותפיה הצבאיים."
גם בעלי הברית של האיראנים מעוניינים להנמיך את הלהבות, היועץ לביטחון לאומי של רוסיה שוחח עם ראש המל"ל צחי הנגבי ודרש ממנו לא לתקוף באיראן: "המסר של הנשיא פוטין אליכם הוא שמן הראוי לפעול במישור הדיפלומטי על מנת שלא להיגרר להסלמה."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להמשיך לרסק את האיראנים בסוריה ולבנון
    לא לתקיפה באיראן 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם איראן תעיז להגיב שוב משטחה, שותפינו יתמכו בתקיפה ישראלית ואף ישתתפו. התקיפה שהאיראנים ביצעו אכן שינתה את משוואת ‏ ‏ ‏ההרתעה.
    סגור