בארץ

במקום 18 מיליארד שקל: זה הסכום שהממשלה צפויה להשקיע בעוטף

על אף הבטחתה למנהלת התקומה כי תשקיע 18 מיליארד שקלים לטובת שיקום עוטף עזה, בוועדת המשנה לשיקום ופיתוח כלכלי מתחו ביקורת חריפה על החלטת הממשלה הסופית. ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר הקצאה של 8 מיליארד שקלים לשיקום העוטף
מערכת ice | 
סיוע כלכלי (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדי ישראל)
ועדת המשנה לשיקום ופיתוח כלכלי של חבל תקומה, בראשות ח"כ אלון שוסטר, התכנסה היום (חמישי) לישיבתה הראשונה. במהלך הדיון, נרשמה ביקורת חריפה נגד הממשלה כי זו מתכוונת לאשר ביום ראשון החלטה על הקצאה של 8 מיליארד שקל לשיקום, ולא על כל 18 מיליארד השקלים שהובטחו למנהלת תקומה.
על רקע אותה החלטה דרמטית של הממשלה, ציין חה"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) הוועדה מצרה על צמצום היקף התקציב המאושר כעת לשיקום בלבד וקוראת לממשלה לזרז קבלת החלטות שיאפשרו מימוש כל התקציב.
כזכור, ב-7 באוקטובר נהרג אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב בהגנה על תושבי האזור. חה"כ שוסטר, שכאב את מותו הטראגי של ראש המועצה, ציין כי שיקום הדרום יימשך חמש שנים. "נראה אם התוכניות הגדולות מתקיימות. נדאג שתשומת הלב והמשאבים יישארו כאן". 
ראש יחידת תעסוקה ועסקים קטנים במנהלת תקומה, מוריה ברוט, חשפה את תוכניות המנהלת וציינה כי החזון הוא  ליישב מחדש את הקהילות ולהחזיר את החבל למצבו הפורח והמשגשג ערב ה-7 באוקטובר ולהביאו למצב טוב אף יותר. 
מנכ"לית פורום "הביתה", מהיישובים האדומים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר, אילה לונדר, אמרה כי קוצצו כבר 1.2 מיליארד שקל מההחלטה. לדבריה, "צריך לפתוח דיונים כאלה במה קרה עד עכשיו ולוודא ביצוע – וכשבודקים מה קרה עד עכשיו התשובה היא כלום. הבתים ההרוסים והשרופים עומדים על תילם. הסוכות מסוכות עומדות ואנחנו ערב פסח, הזמן עצר מלכת ושום דבר לא קרה. אפילו תקציבים לתכנון מחדש לא הגיעו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה