בארץ

אלמוג כהן על פרשת "הקצין המתחזה": "לא מבין, הם מסתובבים חופשי"

אלמוג כהן מתח ביקורת חריפה על מערכת המשפט, לאחר ששופט העליון יוסף אלרון החליט לקבל את עמדת הפרקליטות בפרשת "הקצין המתחזה" ובכך דחה את ערעורו של חבר הכנסת. אלמוג כהן: "רב הנסתר על הגלוי בפרשייה אבל אני לא מתכוון להרפות ידיים מן הסוגיה הזו"

מערכת ice | 
אלמוג כהן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון החליט לקבל את עמדת הפרקליטות ובכך דחה את ערעורו של חה"כ אלמוג כהן שביקש להתיר לפרסום פרטים נוספים בפרשת "הקצין המתחזה", תוך שהוא קובע כי השיקולים לדחיית הבקשה נובעים משיקולי ביטחון המדינה בלבד. בעקבות החלטת בית המשפט העליון בפרשת "הקצין המתחזה", חה"כ כהן התראיין אתמול (חמישי) לערוץ 14 ובמהלכו מתח ביקורת על מערכת המשפט בישראל. 
"למעשה אני קראתי תגר על החלטת מערכת הביטחון שלא לחשוף את שמו של המרגל ואת שמות האנשים אליהם הוא העביר את המידע, וכנראה גם הפעילו אותו", סיפר תחילה חה"כ אלמוג כהן לצופים בערוץ 14.
 
בהמשך לדברים אלו, ציין חבר הכנסת ממפלגת "עוצמה יהודית" כי ערעורו לא התקבל ובכך מתח ביקורת חריפה על מערכת המשפט: "לצערי השופט אלרון קבע שלא לקרוא תגר על מערכת הביטחון. אני ציפיתי שאחרי ה-7 באוקטובר כל אדם בר דעת יקרא תגר על מערכת הביטחון פעם אחר הפעם ולא יקבל את דברם כדברי אלוהים חיים".
"זה לא קרה לצערי הרב. השופט טען בהחלטה כי מה שפורסם כרגע זה מניח את הדעת, חושב שיש חשש אמיתי לביטחון המדינה אם יפורסמו הפרטים". בהמשך לדברים אלו, העלה כהן שאלה בפני מגישת תוכנית הטלוויזיה יערה זרד ואמר: "אני שואל שאלה פשוטה, אם הפרשה הזו כל כך חמורה על ביטחון המדינה גם אחרי חצי שנה כמעט, מדוע אותם אנשים שהעביר אליהם את המידע לא נתנו את הדין?".
חה"כ אלמוג כהן המשיך להדגיש כי לצד הטענה כי פרסום הפרשייה תסכן את ביטחון המדינה, קיימת סכנה נוספת לא פחותה מזו: "הם מסתובבים חופשי בינינו עם המידע הרגיש הזה. עצם ההסתובבות שלהם בינינו, גם מהווה פגיעה בביטחון המדינה. האם הם נחקרו? האם הם דיווחו על זה שהוא העביר להם מידע? מה קרה שם? אני לא מצליח להבין. לצערי הרב, רב הנסתר על הגלוי בפרשייה אבל אני לא מתכוון להרפות ידיים מן הסוגיה הזו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה