משפט

פרשת "הקצין המתחזה" ממשיכה: העליון דחה את העתירה של חה"כ

לאחר שאלמוג כהן ביקש להתיר לפרסום פרטים נוספים בפרשת "הקצין המתחזה", בית המשפט העליון החליט לקבל את עמדת הפרקליטות ובכך דחה את בקשתו של חבר הכנסת
מערכת ice |  2
אלמוג כהן (צילום מסך חדשות 12)
בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את ערעורו של חה"כ אלמוג כהן שביקש להתיר לפרסום פרטים נוספים בפרשת "הקצין המתחזה", תוך שהוא קובע כי השיקולים לדחיית הבקשה נובעים משיקולי ביטחון המדינה בלבד.
כזכור, בחודש נובמבר האחרון הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד אזרח ישראלי אשר באירועי השבעה באוקטובר החליט להצטרף לפעילות צה"ל תוך שהתחזה לקצין בדרגת סרן. 
על פי הטענות, הנאשם השיג בדרך זו גישה למידע סודי ברמת סיווג גבוהה, תיעד מידע מסווג בדרכים שונות, ובמספר הזדמנויות אף חלק מידע סודי עם גורמים אזרחיים וצבאיים שאינם מוסמכים לכך.
צו איסור הפרסום על הפרשה צומצם בהדרגה כאשר בסופו של דבר בהתאם לבקשת הפרקליטות הותר לפרסום כתב אישום בו הושחרו שמות הנאשם וכן פרטים מצומצמים נוספים.
בהחלטה לצמצם את צו איסור הפרסום ולאפשר פרסום של כתב אישום מושחר, ציינה שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי חשיפת שמו ופרטיו האישיים של הנאשם, בשים לב לסוג המידע לו נחשף ולמועד בו נחשף ולמצבו הרפואי, עלולה להביא לפגיעה בביטחון המדינה במידה המצדיקה את איסור פרסום שמו.
עוד צוין כי פרסום כתב האישום המושחר מגשים את עיקרון פומביות הדיון וזכות הציבור לדעת ומאזן כראוי בין השיקולים השונים. כמו כן ציינה כי צמצום הצו עלול לפגוע בפרטיותו של הנאשם. 
שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון דחה את הערעור וקיבל את עמדת המדינה וקבע כי לבירור הפרשה מושא כתב האישום המושחר חשיבות רבה במספר היבטים. בין היתר באופן בו הצליח הנאשם להיכנס למתחם צבאי ולהגיע למידע, ייתכן ויגיע המועד לחשוף פרטים נוספים ולו על מנת להבטיח שיופקו כלל המסקנות והלקחים הנדרשים.
עם זאת, נכון לעת הזו, עת מלחמה היא לישראל, ואין אינטרס ציבורי ממשי בחשיפת שמו של הנאשם ושמם של הגורמים שעמם היה בקשר. מעבר לכך, צוין כי עדיין ישנו חשש אמיתי כי חשיפת פרטי הנאשם והגורמים עמם נפגש עלולה לתת כלים בידי אויבי מדינת ישראל. 
בעקבות כך, קבע השופט אלרון: "אם ככלל יש להעניק משקל נכבד ביותר לשיקול ביטחון המדינה, הרי שבעת מלחמה משקלו של שיקול זה גובר עוד יותר. החומר החסוי שהוצג לפניי כמו גם הפרטים שבאו מפי גורמי המקצוע בגופי הביטחון מלמדים כי צמצום צו איסור הפרסום, כפי שהתבקש, עלול לגרום לפגיעה ממשית בביטחון המדינה. לא זו השעה ללקיחת סיכונים מיותרים; הפעם הזו, בעת הזו, ידו של עיקרון פומביות הדיון על התחתונה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    על מה בדיוק מגינים שם? זכותינו לדעת!
    אאבב 03/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם יודעים את שמו ולמי העביר המידע (הבן של ז.ג.). הבעיה למי העביר הבן של את המידע? ולמה זה מוסתר- כל כך גודל הבושה של השמאל? כל עבירות השמאל מוגנות ע"י בגץ ע"י צווי א"פ! האם הבן של יושב במעצר?
    סגור
  • 1.
    זרק את אזרחי המדינה מהמדרגות !!!
    ישראל 03/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלבי השמירה של השחיתות במדינה
    סגור