תקשורת ומדיה

כתב חדשות 12 במתקפה קשה על השופט אלרון: "לא ראוי להיות בעליון"

העיתונאי גיא פלג תהה בתוכניתו ברדיו 103FM מדוע שופט ביהמ"ש העליון יוסף אלרון החליט להגיש מועמדות לנשיאות העליון. והמסקנה: "קשור לשנאה, ליחסים אישיים עכורים בינו לבין השופט יצחק עמית. כשהוא לא מזיז לצד את השיקולים האישיים - הוא לא ראוי להיות שופט של בימ"ש עליון"
מערכת ice |  6
גיא פלג (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
פרשן חדשות 12 ושדרן רדיו 103FM גיא פלג עסק היום בפתיחת תוכנית הרדיו שלו בהחלטתו של שופט ביהמ"ש העליון יוסף אלרון להכריז על מועמדותו לתפקיד נשיא העליון, בניגוד למסורת הסניוריטי לפיה השופט הוותיק ביותר מתמנה לנשיא.
"חשיבות נוהג הסניוריטי היא שביהמ"ש העליון הוא בלתי תלוי ומי שמקודם להיות נשיאו לא תלוי בפוליטיקאים, ובאופן הזה מבצר בית המשפט העליון את עצמאותו ואת עצמאות המערכת", הסביר פלג בפתח התוכנית.

לדברי פלג, אחד משניים – "או שהשופט אלרון בקשר עם שר המשפטים וחלק מתוכנית גדולה של הקואליציה הזאת להשתלט על בית המשפט העליון, למנות נשיא מטעם, לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, למנות שופטים שהם שלוחיהם של הפוליטיקאים. יוסף אלרון אומר באמצעות המקורבים שלו, שלא כך הם פני הדברים".
"זה מוביל אותנו לאפשרות השנייה: שהצעד הזה שעושה יוסף אלרון קשור לשנאה, ליחסים אישיים עכורים, קשים ביותר, בינו לבין השופט יצחק עמית. השניים כיהנו בתקופה מקבילה בבית המשפט המחוזי בחיפה, האיבה ביניהם היא מן המפורסמות, פורסם רבות עליה, דנו בה. היא דבר שידוע לכל מי שעוסק בתחום המשפט".
וסיכם פלג את מסקנתו: "כששופט לא מזיז לצד את השיקולים האישיים, את השנאות והאהבות האישיות וזה מה שמדריך אותו כשהוא עושה צעד כל כך דרמטי, הוא לא ראוי להיות שופט של בית משפט עליון וודאי שלא לעמוד בראשו של המוסד הזה", הסביר.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    זנב
    משה 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין דבר גיא פלג אז יהיה נשיא מזרחי בעליון מזה לא גודל זנב לאף אחד.
    סגור
  • 5.
    ידוע מראש
    סלומון 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כולם ידעו שההתקפה על אלרון תגיע ובעוצמה רבה. אבל אתה העיתונאי מטעם טוען שאלרון אינו מתאים להיות שופט בעליון. מי אתה בכלל שתקבע קביעה כזו? מי שמך לתת דיאגנוזה על שופט בכיר או בכלל על בני אנוש. אתה ידוע כתועמלן של השמאל ושל הפרקליטות והשופטים לכן אין לך מושג על מה שאתה כותב ומנסה להנדס תודעה. כולך סמרטוט של החונטה ועושה דבריהם.
    סגור
  • 4.
    גיא פלג -תתבייש (ל"ת)
    רחל 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 3.
    לזבל לקח חצי דקה בדיוק בשביל להתהפך על שופט עליון (ל"ת)
    פלג- השופר של החונטה 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    לא מדייקים כרגיל
    אורי פ 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לו היו ממנים יו"ר של גוף ממשלתי אחר על פי הקריטריון של ותק היה נפסל בחדות ע"י בג"צ. אגב פלגים למיניהם היו הראשונים להתקומם נגד מינוי כזה ואולי היו הם אלה שעותרים לבג"צ.
    סגור
  • 1.
    גאי פלג המגאפון של דיקטטורת האוליגרכיה המשפטית
    מנהלן 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כמובן ומייד. המגפון של האוליגרכיה הדיקטטורית של בגץ התחיל לשפוך ערימות של רעל וליכלוך מר פלג אינך כשימך. אתה נהר שוצף של תרעלה יש לי חדשות בשבילך. אתה לא עשוי מהחומר הנכון להיות חלק מהעם. הטיפה הסרוחה שממנה אתה עשוי נובעת משורז הרוע הדיקטטורי. תכין את עצמך לבושת פנים עד קץ הימים
    סגור