בארץ

סאגת גדעון סער ובני גנץ: "התנגדותו לצירופי לקבינט לא עניינית"

לאחר שהכריז כי התפצל מהמחנה הממלכתי, חה"כ גדעון סער חושף בפני עוקביו ברשת החברתית X , מה עומד מאחורי אותה החלטה דרמטית? גדעון סער: "לצערי, התנגדותו של השר גנץ לצירופי לקבינט המלחמה אינה עניינית ואינה מטעמים של טובת המדינה"

מערכת ice | 
בני גנץ, גדעון סער (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
על רקע החלטתו להיפרד מהמחנה הממלכתי, חבר הכנסת בסיעת הימין הממלכתי, ויושב ראש מפלגת "תקווה חדשה - הימין הממלכתי", גדעון סער, פרסם אתמול (חמישי) ציוץ ברשת החברתית X  (לשעבר טוויטר) ובו הסביר לעוקביו מדוע החליט להתפצל ולהיפרד מבני גנץ
"אני בחרתי להיפרד מהשר גנץ בכבוד. לצערי, התנגדותו של השר גנץ לצירופי לקבינט המלחמה אינה עניינית ואינה מטעמים של טובת המדינה בדיוק כפי שהייתה התנגדותו בתחילת המלחמה לצירופו של ח״כ אביגדור ליברמן לקבינט המלחמה", כך ציין בהתחלה סער בפני עוקביו ברשת החברתית. 
 
מלבד זאת, הוסיף חה"כ גדעון סער כי "גנץ טועה". לטענתו, יו"ר מפלגת כחול לבן שוגה בסוגיית שינו הרכב הקבינט הביטחוני המצומצם. "ציבור רחב מאוד מרגיש ויודע שיש הרבה מה לתקן באופן ניווט המלחמה ע״י הקבינט המצומצם. ציבור רחב מאוד רואה שמזה זמן האמצעים הננקטים אינם הולמים את יעדי המלחמה. הורדת הלחץ הצבאי והאטת הקצב בהשמדת כוחות החמאס אינה נכונה".
בהמשך דבריו, סער מתח ביקורת חריפה על מקבלי ההחלטות בקבינט הביטחוני אשר מנהלים את המלחמה הנוכחית: "בשלב זה כבר היינו צריכים להיות אחרי פעולה ברפיח והשלמת המלאכה במחנות המרכז. גם השמדת כוחותיו השלטוניים של חמאס אינה מתקדמת כנדרש על פי תוכנית סדורה. דבר זה מאפשר לחמאס לשקם את כוחו (כולל בצפון הרצועה)".
בעקבות דברים חריפים אלו שהביע סער על מקבלי ההחלטות, ביניהם על השר בקבינט הביטחוני המצומצם בני גנץ, ציין גדעון סער: "נדרש שינוי משמעותי במחשבה, חזרה לשולחן השרטוטים ורעיון מסדר חדש להתקדמות להשגת יעדי המלחמה וניצחון על חמאס. בכוונת חברי לתקווה חדשה-הימין הממלכתי ובכוונתי להיאבק כדי ששינוי זה יקרה. זה לא על פוליטיקה אלא על הדרך להכרעה במלחמה". 
על פי הדיווח של הכתב המדיני של ערוץ 14, תמיר מורג, רה"מ נתניהו מעוניין לצרף את גדעון סער לקבינט המלחמה באופן מיידי, כבקשתו. לצד זאת, על פי הדיווח נתניהו לא צפוי להחליט על כך באופן חד צדדי מול גנץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה