בארץ

היועמ"שית מטילה פצצה: תקצוב הישיבות עשוי להיפסק מיידית

הדרמה הפוליטית החדשה? היועצת המשפטית לממשלה הבהירה כי בלא חוק גיוס עד סוף מרץ, לא רק שחרדים יחויבו בגיוס - גם העברת כספים לישיבות תופסק מיידית
מערכת ice |  1
המגזר החרדי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, shutterstock)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מטילה פצצה חדשה על המערכת הפוליטית ומתריעה כי אם עד סוף מרץ 2024 לא תתקבל החלטה בממשלה שתפתור את סוגיית גיוס החרדים, המשמעות היא הפסקה מיידית של העברות כספים לישיבות. כך חשף הערב (שלישי) אבישי גרינצייג בחדשות 'כאן'.
אתמול פורסם כי בישיבה שהתקיימה בין משרד המשפטים למשרד הביטחון, הודיעה בהרב-מיארה שסוגיית חוק הגיוס צריכה להיפתר עד סוף החודש הבא, אחרת תחול מיד חובת גיוס על כל בני הישיבות. היום מסתבר כי המכה לתלמידי הישיבות תהיה כפולה שכן גם מאות מיליוני השקלים שעוברים אליהם מדי שנה לא יוכלו לעבור מאחר והם חייבי גיוס.

כזכור, לפי חוק הגיוס החדש שיעלה לחקיקה תחול הגדלה בהיקף זמן השירות לחיילי חובה ומילואים, כאשר תקופת השירות לחיילים סדירים בנים יעמוד על שלוש שנים, ושל הבנות נכון להיום, יישאר על תקופה של 24 חודשים. נזכיר כי ב-9 שנים האחרונות משך שירות של הבנים הסתכם ב-32 חודשים בלבד.
לקראת עליית החוק צייץ השר סמוטריץ' ברשת X: "הציבור החרדי יקר ואהוב ותורם רבות למדינת ישראל, וכעת חיוני שייקח חלק משמעותי יותר גם במשימת ההגנה והביטחון. המהלך הזה צריך לקרות מתוך הידברות ושיח ולא בכפייה או חלילה בהכפשות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נמאס ממנה
    אלון 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האישה הזאת בלתי נסבלת ויש לה שגעון גדלות.
    סגור