בארץ

נשיא ברזיל: "ישראל מבצעת רצח עם כמו היטלר", נתניהו הגיב בחריפות

נשיא ברזיל השתתף היום בפסגת האיחוד האפריקני, במהלכה אמר כי ישראל מבצעת רצח עם בתושבים הפלסטיניים ברצועת עזה, וכן טען כי היא מתנהגת כפי ש"היטלר החליט להרוג את היהודים". נתניהו גינה את הדברים, ואמר כי מדובר בחציית קו אדום
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היום (ראשון), נשיא ברזיל, לואיז אינסיו לולה דה סילבה, יצא היום בהצהרה מקוממת במיוחד, כאשר הוא לא הסתפק רק בהאשמתה של ישראל ברצח עם בעזה אלא גם השווה את המלחמה של ישראל בחמאס למעשיו של אדולף היטלר.
הנשיא הדרום-אמריקני אמר במהלך השתתפותו בפסגת האיחוד האפריקני: "זו אינה מלחמה של חיילים נגד חיילים. זו מלחמה בין צבא עם מוכנות גבוה לבין נשים וילדים. מה שקורה ברצועת עזה לעם הפלסטיני לא קרה בשום תקופה אחרת בהיסטוריה". בהמשך הוא הוסיף את האמרה המקוממת: "למעשה, הדבר קרה לפני כן: כשהיטלר החליט להרוג את היהודים".
ראש הממשלה נתניהו החליט להגיב על הנושא, ואמר: "הדברים של נשיא ברזיל מבישים וחמורים. מדובר בזילות השואה ובניסיון לפגוע בעם היהודי ובזכותה של ישראל להגן עצמה". עוד הוא הוסיף כי "ההשוואה בין ישראל לשואת הנאצים ולהיטלר היא חציית קו אדום. ישראל נלחמת למען הגנתה והבטחת עתידה עד לניצחון המוחלט והיא עושה זאת תוך שמירה על הדין הבינלאומי". כמו כן, נתניהו הנחה את שר החוץ ישראל כ"ץ לזמן את שגריר ברזיל בישראל לשיחת נזיפה חמורה בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה