בארץ

גלעד שרון: "חיים משותפים של יהודים וערבים בעזה הם מתכון לאסון"

גלעד שרון בריאיון ל-ice: "הממשלה מפגינה חולשה מול חיזבאללה במשך יותר מארבעה חודשים, וחזרה לנוסחה הנפסדת שלה: 'שקט יענה בשקט'. המשמעות היא שחיזבאללה הוא שקובע אם תהיה לחימה או לא, באיזו עוצמה תהיה הלחימה, ומתי היא תסתיים" 
דוד זולדן | 
גלעד שרון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין, תומר נויברג)
בריאיון ל-ice מתייחס גלעד שרון למלחמה בעזה ולהתלקחות אפשרית בצפון, חרד לגורל החטופים ומודאג מהאחדות המתפוררת. שרון מזהיר מפני הגמגום בתגובה הישראלית בצפון ומתייחס לקריאות מימין לחזור ולהתיישב ברצועת עזה ומתריע: "חיים משותפים של יהודים וערבים בעזה הם מתכון לאסון. כבר חווינו את זה. בגלל הרצחנות שלהם, הוכח שגם חיים שקטים משני עברי הגבול בלתי אפשריים. אם מישהו יצטרך ללכת, אלה לא יהיו אנחנו". 
האם הממשלה חותרת לפעולה צבאית במקום הסדרה וכל הניסיונות האמריקנים הם לשווא ומה עמדתך?
"אף אחד אצלנו לא רוצה מלחמה, ואם אפשר לשמור על האינטרסים שלנו בדרכי שלום - מה טוב. אבל בשום אופן אי אפשר לקבל יותר נוכחות של אלפי מחבלים על הגבול, שמאיימים על הישובים שלנו ועל בסיסי הצבא. את הדבר הזה אסור לאפשר יותר אף פעם, גם אם לצורך כך צריך להילחם. העובדה שרבבות מתושבי הצפון הפכו פליטים בארצם למשך זמן כל כך ממושך, גם היא בלתי נסבלת. הממשלה מפגינה חולשה מול חיזבאללה במשך יותר מארבעה חודשים, וחזרה לנוסחה הנפסדת שלה: "שקט יענה בשקט". המשמעות היא שחיזבאללה הוא שקובע אם תהיה לחימה או לא, באיזו עוצמה תהיה הלחימה, ומתי היא תסתיים. שוב ישראל רק מחפשת מחבלים בפינצטה, במקום להכות במדינה שממנה אנחנו מותקפים. תגובה קשה יותר הייתה יוצרת גם לחץ פנימי על חיזבאללה מתוך לבנון. ישראל משדרת חולשה וזה מסוכן".
במשך 4 חודשים יאיר לפיד מתנהל כמו אופוזיציה לוחמנית כאילו אין מלחמה. האם אתה מצפה מראשי האופוזיציה להניח הכול בצד ולהצטנף יחדיו בקבינט ולשמור את ההתחשבנויות הפוליטיות ליום שאחרי?
"אני מצפה מכולם, קואליציה ואופוזיציה, להיות מאוחדים בשעת משבר. התמיכה שלי בממשלות אחדות היא קבועה לאורך שנים רבות. מיליוני שונאים בארצות שסביבנו מאוחדים רק בשנאה כלפינו וברצון לחסל אותנו. מול האיום הזה המחלוקות בינינו מתגמדות. לאורך כל השנה האחרונה, עוד זמן רב לפני פרוץ המלחמה, כתבתי ודיברתי על הסכנה המיותרת שבפילוג בתוך ישראל אל מול האיום התמידי עלינו".
מה דעתך על הדואט בין נציגי יהדות התורה לציונות הדתית ותמימות הדעים באשר לכוונה לחזור ולהתיישב בעזה ועד כמה זה מעשי?
"חיים משותפים של יהודים וערבים בעזה הם מתכון לאסון. כבר חווינו את זה. בגלל הרצחנות שלהם, הוכח שגם חיים שקטים משני עברי הגבול בלתי אפשריים. אם מישהו יצטרך ללכת, אלה לא יהיו אנחנו. להם יש עשרים ואחת מדינות בליגה הערבית ולנו מדינה יהודית אחת קטנה". 
האם הקריאה "לשחרר עכשיו" אינה מחבלת בסיכוי לשחרור החטופים?
"אף אחד לא יכול לבוא בטענות למשפחות החטופים. הן מצויות בסבל ועינוי שאי אפשר לתאר. הממשלה נוהגת בחוסר אחריות משווע, כשהיא מתספקת את האויב בזמן מלחמה. בעשותה כן, היא מאריכה את המלחמה, ובוודאי שאינה מקרבת את שחרור החטופים.
אין מדינה בעולם שמספקת את צרכיו של האויב בעת מלחמה, ובכך מוותרת על מנופי לחץ יעילים ומרחיקה את הניצחון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה