משפט

כתב אישום יוגש נגד עופר כסיף - האם התיק יתגלגל לבג"ץ?

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, החליטה להגיש כתב אישום כנגד ח"כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות במאי 2022. כידוע, לחברי כנסת יש חסינות מפני הליך פלילי בהתאם לחוק החסינות, מה שעשוי לחלץ את כסיף מהעמדה לדין
מערכת ice | 
עופר כסיף, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש) עלה לכותרות בתקופה האחרונה לאחר שהחליט לחתום על עצומה נגד ישראל, התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג על פשעי מלחמה. היום (רביעי), פורסם כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, החליטה להגיש נגדו כתב אישום – אך בנושא אחר לגמרי.
בהרב-מיארה הודיעה לכסיף כי היא אימצה את המלצתו של פרקליט המדינה, עמית איסמן, ותגיש כנגדו כתב האישום בגין עבירה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות במאי 2022. כמו כן, בהתאם לקבוע בסעיף 4 לחוק חסינותם של חברי כנסת, עותק של כתב האישום הוגש גם ליו"ר ועדת הכנסת וליו"ר הכנסת, על מנת שלח"כ תהיה אפשרות להודיע לכנסת אם הוא מעוניין לבקש קבלת חסינות מפני ההעמדה לדין.
כזכור, לאחר שפורסם כי הוא תומך בעצומה התומכת בתביעה של דרום אפריקה, מפורסמים ופוליטיקאים רבים החליטו לצאת כנגדו ואף דרשו לפטרו. נטלי דדון, למשל, כתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "מחילה על חוסר ההשקעה בטקסט, יש לי שתי מילים לאיש הזה: לך תקאוועדד! אמן יפרישו אותך מהמדינה הזאת כבר. מה שהיה לא יהיה, חלאס!"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה