משפט

רון קובי שוב מסתבך: ישלם 380 אלף שקל בגין "פרסום אובססיבי"

ראש עיריית טבריה המודח יאלץ לשלם סכום עתק לקודמו בתפקיד יוסי בן-דוד, לאחר שזה תבע אותו בגין 58 פרסומים בפייסבוק, שחלקם כללו האשמה בשחיתות, הונאה ושוחד. השופטת ציינה כי ההליך המשפטי לקה בסחבת, בעיקר בגלל התנהלותו של קובי שהתמהמה והעיד מקורבים שלא לצורך: "התנהלותו מחייבת הפעלת שיקולי הרתעה"
מערכת ice |  5
רון קובי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של רון קובי)
בחודש ספטמבר נקבע כי ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי, שהודח מתפקידו על ידי מועצת העירייה, צריך לשלם לחבר המועצה דוד אוחנה 120 אלף שקל בשל פרסומי לשון הרע. אמש (שני) פורסם כי שופטת בית המשפט בצפת הורתה לו לפצות את ראש העירייה לשעבר יוסי בן-דוד ב-380 אלף שקל, כולל הוצאות ושכ"ט עו"ד.
בן-דוד, באמצעות בא כוחו עו"ד רון לוינטל, תבע את קובי בגין 58 פרסומים בפייסבוק, מתוכם קבע בית המשפט כי 11 פרסומים בדבר הגשת תלונות במשטרה, חקירות ומעצרים ו-25 פרסומים בדבר שחיתות, הונאה, שוחד ומעשים פלילים - מהווים לשון הרע. עו"ד לוינטל טען כי נגרם למרשו נזק מהתעמולה השלילית אותה יצר קובי בכוונה לפגוע ובזדון.
בנוסף, טען כי ניתן ללמוד על הכוונה לפגוע בזדון מהאובססיביות, העקביות, החזרתיות, והסגנון החריף של הפרסומים. מנגד, קובי טען כי לא נגרם לתובע כל נזק, כי לא התכוון לפגוע בו, וכי הפרסומים נועדו לסייע לציבור ובוצעו למענו. קובי טען כי אם בן-דוד ניזוק, הרי שהנזק נגרם בעקבות כתבות שפורסמו ושלא היה לו כל קשר אליהן.
השופטת ציינה בפסק הדין כי ההליך המשפטי התנהל תקופה ארוכה שלא לצורך, במשך כ-6 שנים, והתמשכות זו נעוצה רבות בהתנהלותו של קובי, אשר התמהמה במענה לשאלונים, הגיש חומר ראייתי לא רלוונטי שהשתרע על פני מאות עמודים ואשר נשלח אל עו"ד לוינטל בתוך קופסת נעליים, והעיד את אשת התובע ואת עוזרו האישי שלא לצורך. השופטת ציינה כי קובי החליף עורכי דין בתדירות שהביאה לדחיות דיונים בתואנות שונות, כולל התעלפות עו"ד בפתח ישיבת ההוכחות, הידבקות בקורונה והיפצעות בקטטה.
"אין עסקינן בפרסום חד-פעמי אלא בקמפיין פרסומי שנמשך תקופה ארוכה בשנים 2017-2016, הפרסומים נעשו באינטנסיביות ובתדירות גבוהה ובתקופות מסוימות הפרסום נעשה באופן יומיומי. הנתבע לא חזר בו מהפרסומים, לא הסיר אותם, חזר על הדברים במהלך ההליך ולא הביע התנצלות. התנהלות הנתבע, התבטאויותיו הפוגעניות והסדרתיות כלפי התובע ואחרים, מחייבת הפעלת שיקולי הרתעה עתידיים כלפיו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רון קובי ההה
    יצחק בר-לב 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני כמעט והאמנתי להאשמותיו כלפי יוסי בן דוד .
    סגור
  • 4.
    טאטא מלך העולם (ל"ת)
    הגיע זמן לעשות תשובה 12/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    טוב מאוד, זה היה ברור כבר שאדם כזה שפל
    אשר 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאם הוא ימשיך בדרך העלובה שלו, שזה רק ידפוק אות, וברוך השם הגיע הרגע, הוא לא מפסיק להתנכל לאנשים וזה סופו של כל רשע עוכר ישראל ויהדות
    סגור
  • 2.
    הוא שווה תגובות?
    אבי 12/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני ממש מסופק אם רון בשגעון שווה מאמץ לתגובה
    סגור
  • 1.
    רון קובי לא בקו שפיות (ל"ת)
    אריה 12/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור