משפט

חמש חברות ביטוח חטפו תביעה ייצוגית: נזק ב-30 מיליון שקל

המועצה הישראלית לצרכנות הגישה בשנת 2019 בקשה לאישור תובענה ייצוגית באמצעות משרד גיל רון, קינן ושות', נגד חמש חברות ביטוח: מנורה מבטחים, כלל חברה לביטוח, שומרה חברה לביטוח, הפניקס חברה לביטוח ו-איי די איי חברה לביטוח, והיא אושרה לאחר שביהמ"ש קיבל את הטענות
מערכת ice | 
חברות ביטוח (צילום pexels, ויקיפדיה)
4 שנים אחרי, התקדמות גדולה בצעד של המועצה הישראלית לצרכנות שהגישה בשנת 2019 בקשה לאישור תובענה ייצוגית באמצעות משרד גיל רון, קינן ושות', נגד חמש חברות ביטוח: מנורה מבטחים, כלל חברה לביטוח, שומרה חברה לביטוח, הפניקס חברה לביטוח ו-איי די איי חברה לביטוח.
התביעה עסקה בכתבי שירות שרוכשים בנוסף לביטוח רכב, לדוגמא שירותי דרך וגרירה, שירותי הסעה במקרה של תאונה, תיקון שמשות בבית הלקוח ועוד. הלקוחות משלמים עבור השירות לתקופה של שנה. הצרכנים יכולים לבטל את כתב השירות ולקבל החזר עבור יתרת התקופה, או להעביר את כתב השירות לרכב אחר. אולם אם במהלך השנה כלי הרכב נגנב, או במצב של אובדן גמור עקב תאונה חברת הביטוח אומנם מבטלת את כתב השירות, אך לא משיבה למבוטחים את היתרה ששולמה מראש עבור התקופה שלא נוצלה.

באתר הרשמי של המועצה פורסם: "מבדיקת המועצה עלה כי כתבי השירות עולים כ-300 שקל בשנה, והם נרכשים כמעט ע"י כלל המבוטחים בביטוח מקיף, מכאן כי רוב המבוטחים שרכבם נגנב או הוגדר כ"אבדן גמור" זכאים להחזר כספי והנזק שנגרם לכלל הצרכנים מוערך בכ-30 מיליון שקל".
כאמור, בית המשפט קיבל את טענות המועצה, ואישר לנהל את התובענה הייצוגית נגד חברות הביטוח הנ"ל בשם הצרכנים. בין היתר, בית המשפט קבע כי במקרה של אבדן גמור או גניבה על חברת הביטוח לבצע החזר יחסי של התשלום עבור כתב השירות בגין יתרת התקופה וכי גם אם כתב השירות קובע מפורשות כי במקרה של גניבה או אבדן גמור לא קמה למבוטח הזכות לקבל החזר יחסי בגין דמי הביטוח ששולמו מראש, מדובר בתנאי מקפח שיש לבטל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה