משפט

תביעת ענק נגד אמזון: "מחירים גבוהים לעומת שירות גרוע"

17 מדינות בארצות הברית הגישו תביעה נגד ענקית הטכנולוגיה בטענה שניצלה את מעמדה המונופולי מה שמונע מסוחרים להוריד מחירים ואף לשפר את איכות המוצרים שלהם מכיוון שהם משלמים מחצית מהכנסותיהם לאמזון
מערכת ice |  3
אמזון מסתבכת (צילום Istock, freepik, פייסבוק/ Amazon)

נציבות הסחר הפדרלי בארצות הברית הגישה תביעת ענק נגד אמזון בשמן של 17 מדינות בארצות הברית בטענה כי ענקית הטכנולוגיה מנצלת את מעמדה המונופולי כדי להעלות מחירים, להוריד את רמת המוצרים אותם היא מוכרת ולפגוע בתחרות. על פי התביעה אמזון מנצלת את הכוח הרב ומעמדה כדי להעניש סוחרים מה שלא מאפשר הורדת המחירים ותחרות הוגנת עם חברות מתחרות קטנות יותר.


בנוסף בתביעה נטען כי אמזון גורמת לסוחרים שלה לשלם מחירי שילוח גבוהים, מה שמייקר את המחירים של המוצרים אותם מוכרת החברה דרך אתר האינטרנט.  יושבת ראש הנציבות אמרה כי "הסוחרים משלמים חצי מהכנסותיהם לאמזון". אמזון מאלצת סוחרים להשתמש עמלות שילוח ופרסום גבוהות כדי לשווק את מוצריהם, והם עומדים בפני חוסר ברירה, מכך שאין חברות נוספות. בנוסף אמזון מנתבת את הלקוחות אל המוצרים היקרים יותר.
 


יו"ר הנציבות הפדרלית לינה קאן טענה כי "הבעיה היא, שאמזון היא מונופול והיא מנצלת זאת על ידי כך שהיא מאלצת סוחרים לשלם מחירים יקרים ונותנת שירות גרוע. בעולם תחרותי, מונופול שמעלה מחירים ומדרדר שירות אמור לאפשר ליריביו להיכנס לשוק, אבל האסטרטגיה המונופולית של אמזון מונעת זאת".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ל
    ח 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף ממש הגזימו מזכיר את מדינת ישראל גנבים
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן
    סוחר לשעבר 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם יכולנו להתפרנס טוב מאמאזון אבל כן סגרנו מותג שפרנס משפחה בגלל ההתייקרויות וההחמרות באמאזון
    סגור
  • 1.
    ועוד איזה שירות לקוחות פח קיבלתי מהם פעם!
    עמית 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניסיתי להיכנס לחשבון שלי שהיה עם 2FA, ושלחו לי כתובת URL מסובכת לטלפון הסלולרי שלי, שעוד לא היה סמארטפון, אז בשביל להשתמש בכתובת, ולהתחבר לחשבון הייתי צריך להעתיק את הכתובת שקיבלתי. לא רציתי לעשות את זה ופניתי לשירות הלקוחות שלהם וגם התלוננתי בארגון צרכני, אבל זה לא עזר. ואז יום אחד מצלצל הטלפון שלי ואני עונה לשיחה עם איזה נציג שיש לו מִשְׂרָת בולשיט, והוא מנחה אותי צעד-צעד איך להיכנס לחשבון ואני מגיע שוב לאותה נקודה שבה אני מקבל את כתובת ה-URL המסובכת הזאת, שצריך להקיש בשורת הכתובת. יופי, נחמה!
    סגור