משפט

רמי לוי חוטף מהלקוחות תביעת ענק: ישלם 45 מיליון שקל?

בקשה לתביעה ייצוגית נגד איש העסקים והרשת שלו הוגשה בגין הגילויים של מועצת הדבש לאחרונה, לפיהם הדבש המיובא מיוון שמוכר לוי בסניפיו אינו 100% טבעי כפי שנטען על ידו ונמכר במחיר שובר שוק, זאת על אף שטען שהמוצר נבדק ועבר את בדיקת מכון התקנים בישראל
מערכת ice |  11
רמי לוי (צילום יחצ, shutterstock)
האם רמי לוי עומד להפרד מ-45 מיליון שקל? בקשה לתביעה ייצוגית נגד איש העסקים והרשת שלו הוגשה בגין הגילויים של מועצת הדבש לאחרונה, לפיהם הדבש המיובא מיוון שמוכר לוי בסניפיו אינו 100% טבעי כפי שנטען על ידו ונמכר במחיר שובר שוק.
לוי כזכור יצא נגד הבדיקה של מועצת הדבש ואמר שהדבש שלו עבר את מכון התקנים וגם כן נבדק במעבדות בחו"ל כדי לוודא שהוא 100% טבעי. עוד מצוין בתביעה שהוא גם הסיר את המותג 'יד מרדכי' ובכך עבר לכאורה על חוק דיני התחרות.

בתביעה צוין בין היתר: "נראה כי רשת רמי לוי לא הקפידה לעמוד בתנאים הנדרשים מכוח זכייתה בהליך התחרותי לפטור ממכסים כבדים על הדבש. הדברים באים לידי ביטוי, בין היתר, במכירת הדבש במחיר גבוה מהמחיר לו התחייבה, ובאי-הקפדה על מגבלות נוספות שנקבעו בהליך (לרבות הגבלת מספר המוצרים הנמכרים לכל לקוח)""
עוד דרשו התובעים: "יש לגרום לרמי לוי ליתן את הדין על התנהלותו ומעשיו. החל בהטעיה הצרכנית שבמכירת ושיווק דבש המכיל לכאורה דבש בלבד, בעוד שבפועל הוא אינו כזה; המשך בניצול כוח מונופוליסטי בדחיקת מתחרה מרכזי מחוץ למדפים בתקופת צריכת שיא, בכדי להגדיל את הרווחים בגין הדבש ושלילת חופש הבחירה מלקוחותיו, דרך צפצוף על הדין ועל תנאי ההליך המכרזי בו נטל חלק ובמסגרתו הוא נהנה מהטבות מס בשווי מיליוני שקל רבים – והכול על גב הקבוצה המיוצגת שבשמה עותרים בבקשה זו".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    יד מרדכי
    בן 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מציע שתורידו מחירים. הגזמתם. לא טוב לכם לעבוד עם רמי לוי? תזכרו בא נעים אחרים. בזול יותר וכולם יקנו.
    סגור
  • 9.
    אבל תתחילו לשים מחירים , יש הרבה מוצרים בלי מחיר אצלו (ל"ת)
    עדי 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    אין קייס (ל"ת)
    אין קייס לתביעה 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מס 1
    אריק 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין על רמי לוי הלוואי וכולם היו כמוהו
    סגור
  • 6.
    דבש מיובא
    ציפורי 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לפני כשנתיים קניתי דבש מיובא מספרד. היה כתוב 100% דבש טהור. עם אישור לבדיקה וכו'. לדאבוני כבר בטעימה הראשונה התברר לי שמדובר בדבש מהול בסירופ כנראה. המחיר דרך אגב היה בערך 10% פחות ממחיר הדבש של יד מרדכי. לדאבוני יש עוד מוצרים שנמכרים תחת המותג זה או אחר (רשתות), שהינם נחותים באיכות ובטעם. אני נוהגת לנסות מידי פעם כדי לחסוך. ממש חבל על הכסף.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    נראה שהטוקבקיסטים של לוי עובדים שעות נוספות...
    צרכן תמים 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ודי לחכימא ברמיזה :)
    סגור
  • 4.
    הבדיקה של מועצת הדבש היא הזויה, לא קשורה לתקן
    שמואל 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא קשורה לתקן הישראלי ולא לארופאי, שלחו למעבדה פרטית ואמרות תבדקו עד שתמצאו פרמטר שחורג, רמי לוי צריך לתבוע אותם- והוא יזכה בגדול
    סגור
  • 3.
    לבעוט את העותרים מכל המדרגות
    גיל 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    4 6
    מצטער שלא מצטרף לעליהום על רמי לוי, גם אם הדבש מכיל 10% סירופ כלשהו עדיין מחירו זול משמעותית מה 10% האלה( בסביבות 60%) שנית אם ספק הדבש הציג מסמכים והדבש עבר בדיקה של מכון התקנים הכשל הוא שלהם ולא של רמי לוי. שלישית, אם רמי לוי לא מעוניין לשווק דבש של מונופול אלים זכותו, אם הרשת מבקשת את המחיר הטוב ביותר עבור הלקוחות מה רע בזה?
    סגור
  • 2.
    לא הבנתי מי תובע ומה האשמה
    אילן 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אף אחד לא הכריח איש לרכוש את הדבש. יש אישור בארץ אז שיתבעו את הגוף שבדק. על סמך התוצאה שקיבל לאחר הבדיקה פירסם זאת. הקינאה + תמיכתו הפוליטית "המציאו את התביעה ההזויה" לא צריך להיות גאון משפטי להבין שזאת תביעת שוא.
    סגור
  • אני בטוחה שהשמאלנים תובעים אותו (ל"ת)
    עדי 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    אהבתי
    משיח 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כל הכבוד לרמי לוי
    סגור