משפט

רמי לוי נושם לרווחה: כך ניצל מתשלום 2.5 מיליון שקל

בית משפט השלום בת"א דחה בקשה ייצוגית כנגד החברה בגין ביטול של שתי טיסות מתל אביב לברלין בתחילת שנת 2022. עורכי הדין של ישראייר: "בנסיבות העניין ממילא מתקיים כלל יחוד העילה הקובע עי לא ניתן לתבוע מוביל אווירי שלא באמצעות חוק התובלה האווירית ו/או חוק שירותי תעופה"
מערכת ice |  2
רמי לוי (צילום shutterstock, יחצ, פלאש 90/ משה שי)
בחודש נובמבר האחרון, הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד חברת התעופה ישראייר, שבשליטת איש העסקים רמי לוי, בגין ביטול של שתי טיסות מתל אביב לברלין בתחילת שנת 2022, מה שגרם לנוסעים לרכוש כרטיסים דרך חברה אחרת במחיר יקר יותר.
הטיסות חזרו להיות פעילות, לאחר שהתובעים כבר רכשו את הכרטיסים החדשים. כמו כן, עם החייאת הטיסות המחיר לכרטיס אליהן היה גבוה יותר ולטענת התובעים זה נבע מכך שישראייר רצתה "לגזור קופון" על גל הישראלים שנהרו לחו"ל בעקבות סיום משבר הקורונה. סכום התביעה האישית עמד על 1,715 שקל, בעוד סכום התביעה הייצוגית על כ-2.5 מיליון שקל בסך הכל.
השבוע בית משפט השלום בת"א דחה את התביעה, כאשר קיבל את הטענות של ישראייר כי ישנם הרבה כשלים בה והיא "אינה ראויה להידון במסגרת הליך ייצוגי". עוה"ד איתן ברוש ושרון פיאלקוב ממשרד ארנון, תדמור, לוי שייצגו את ישראייר, ציינו כי: "בנסיבות העניין ממילא מתקיים כלל יחוד העילה הקובע עי לא ניתן לתבוע מוביל אווירי שלא באמצעות חוק התובלה האווירית ו/או חוק שירותי תעופה וכי מכיוון שהטיסה נשוא בקשת האישור בוטלה כחמישה חודשים, טרם מועד ביצועה, הרי שבהתאם להוראות חוק שירותי תעופה, המבקשת וכך גם יתר חברי הקבוצה הנטענת אינם זכאים לפיצוי כלשהו". בית המשפט חייב את המבקשת בסכום של 15 אלף שקל בגין הוצאת משפטיות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קניות.רמי.לוי.ויקטוריכלפון
    ח.כחיים 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסחורה.של.ויקטורי.יותא.טובה.הייתי.לקוח.של.רמי.לוי. עברתי.לויקטורי.והמחרים.טובים.מאד
    סגור
  • 1.
    מה קורה אם הקניה של החברה הצ'כית? (ל"ת)
    חרדי 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור