משפט

החוק לביטול לשכת עורכי הדין עבר בקריאה טרומית

האם לשכת עורכי הדין לקראת פירוק? מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את החוק שיפרק את הלשכה ובמקומה שר המשפטים ימנה מועצה ציבורית
דוד זולדן | 
יריב לוין, גדעון סער (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
בבוא הדרך אל סופה? הצעת החוק של ח"כ חנוך מלביצקי (הליכוד) לביטול המבנה הנוכחי של לשכת עורכי הדין והקמת מועצה ציבורית חדשה שתאגד את ציבור עורכי הדין בישראל אושרה במליאת הכנסת בקריאה טרומית.
החוק אושר ברוב של 50 תומכים מול 43 מתנגדים, וצפויה כעת לעבור לוועדת החוקה להכנה לקריאה ראשונה.
ח"כ גדעון סער התנגד להצעה והשתולל על הממשלה: "עכשיו הלשכה הפכה פוליטית? כשאתה היית שם כמובן שהיא הייתה צריכה להתקיים, אבל כשהאינטרס הפוליטי שלך השתנה היא צריכה להתחסל. מישהו מאמין שאם התוצאות ללשכה היו אחרות אתם הייתם באים פה לפרק אותה? הפסדתם ותלמדו להפסיד בכבוד, אתם חייבים להתרגל לזה כי אתם הולכים לסדרה של הספדים ששיאה יהיה בבחירות הכלליות הבאות. אתם עובדים כמו מאפיה, הכל אצלכם בסוף זה על כוח. עד עכשיו ראינו מכם השבוע איך אתם משנים את כללי המשחק תוך כדי המשחק, היום אתם משנים את כללי המשחק אחרי שריקת הסיום".
שר המשפטים יריב לוין הגיב לו כאשר הוא מייצג את עמדת הממשלה בסוגיה: "לצערי בתקופה האחרונה לשכת עורכי הדין הפכה לגוף פוליטי לחלוטין כשכספי דמי החבר מנוצלים למטרות פוליטיות שבינן לבין טובת כלל עורכי הדין אין דבר וחצי דבר. החלוקה בלשכת עורכי הדין הפכה כבר מזמן לחלוקה פוליטית ולא לחלוקה על בסיס דיסציפלינות מקצועיות. הדבר הזה לא מותיר ברירה ובוודאי שאינו מצדיק ומאפשר את המשך המצב הקיים, והמבנה החריג שאין דומה לו בשום מקצוע אחר"
כזכור רק לפני שבועיים התקיימו הבחירות ללשכת עורכי הדין, בה זכה עו"ד עמית בכר, הידוע בעמדותיו נגד הממשלה והרפורמה המשפטית שמובילים יריב לוין ושמחה רוטמן. בין היתר לוין ורוטמן מעוניינים להוציא את נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים, עמדת כוח משמעותית שהחזיקה הלשכה.
במקום הלשכה, החוק מציע להקים מועצת עורכי דין אשר תהיה מועצה ציבורית שתתמנה על ידי שר המשפטים ותורכב משופטים, עורכי דין מהמגזר הפרטי והציבורי, נציגי משרד האוצר ונציג סגל אקדמי במוסד להשכלה גבוהה. כמו כן, מוצע להעביר למועצת עורכי הדין סמכויות רבות הנתונות כיום ללשכת עורכי הדין, ובהן מעורבותה בהליך הבחירה של השופטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה