משפט

הריביות הופחתו: זה התיק שקיבל הנחה מרשם ההוצאה לפועל

רשמת ההוצאה לפועל מלשכת חיפה, הורתה על הפחתת ריביות ב-74 תיקי הוצאה לפועל שהתנהלו כנגד פנסיונר בן 71, שסך החובות בהם היה למעלה מ-40 מיליון שקל
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik, pixabay)
רשמת ההוצאה לפועל מלשכת חיפה, סמאח מנאסרה סבאח, הורתה על הפחתת ריביות ב-74 תיקי הוצאה לפועל שהתנהלו כנגד חייב, שסך החובות בהם היה למעלה מ-40 מיליון שקל. נקבע כי עם תשלום 67,767 שקל על ידי החייב ייסגרו כלל התיקים. אתמול, הגיע החייב ללשכה, שילם את הסכום שנקבע בהחלטה, ותיקיו ייסגרו.
המדובר בתיק איחוד כנגד חייב המונה 74 תיקים פרטניים שנפתחו בין השנים 1989-1997 למעט 5 תיקים שנפתחו בין השנים 2009-2012. התיקים נפתחו על ידי זוכים שונים, בנקים, כרטיסי אשראי, עיריות ועוד, וסך החוב בכלל התיקים עומד על 41,661,040.97 שקל. החייב מצוי בהליכי הוצאה לפועל מזה 34 שנה.
בהחלטה צוין, כי החייב הוא פנסיונר בן 71, נשוי ואב לשלושה ילדים בגירים, עבר התקף לב, חולה סכרת, חי מקצבת ביטוח ומקבל פנסיה. הבן שלו נכה צה"ל הלום קרב וזקוק לטיפול, והבת חולה אף היא ומוכרת כנכה. הם גרים בשכירות ולא מקבלים סיוע מגוף כלשהו.
 
רשמת ההוצאה לפועל התייחסה בהחלטתה לטעמים שבגינם יש מקום להפחית ריביות בהתאם לחוק ההוצאה לפועל. בין הטעמים, העובדה שתיק האיחוד מתנהל כנגד החייב החל משנת 05/08/2014 ועד היום, היינו, מזה 9 שנים, וכי מדובר בחובות שנוצרו בין השנים 1989-2012. עוד הודגש, כי לאורך כל שנות פעילות תיקי האיחוד, החל משנת 1997 עד לשנת 2022 פעילות הזוכים הייתה דלה והסעדים שהתבקשו היו סעדים מנהליים שננקטו ע"י 2 מהזוכים בלבד.
הרשמת הוסיפה, כי "אין חולק כי לא הוגשה תגובה עניינית מטעם כל הזוכים בתיקים הפרטניים בהמשך להחלטותיה לעניין הצגת טעמים לאי עשיית שימוש בסמכותה לפי סעיף 81א(4) לחוק ההוצל"פ והפחתת הריביות בתיקים והזוכים לא יתייצבו לדיון. "התנהלות זו של הזוכים אשר מיוצגים ע"י עורכי דין ואף אם אינם מיוצגים על ידי עורכי דין אינה מהווה התנהלות שבתום לב, ובוודאי שאין לזכות הזוכים בגין אותה תקופה בתוספת הפרשי ההצמדה והריבית על החוב."
טעם נוסף להפחתת ריביות הוא אי יכולתו של החייב לשלם את חובו, אשר הוכחה בפני רשמי ההוצל"פ בנקודות זמן שונות במשך השנים היא זו שהביאה לקביעה כי החייב מוגבל באמצעים, ולכן אושרה פתיחת תיק האיחוד שלוש פעמים משנת 1997 עד היום. זאת ועוד, העדר קיומה של הוכחה המצביעה על שינוי לטובה במצבו הכלכלי של החייב ופוטנציאל השתכרותו' עמידת החייב בשקידה רבה בצו התשלומים במשך 26 שנים ותשלום סכומים משמעותיים גיל החייב, מצבו הרפואי, נסיבותיו האישיות, "כל אלה כפי שפורט בהרחבה לעיל, סקירת הפעילות  בתיק, מהווים לטעמי, "טעמים מיוחדים" המצדיקים לשקול הפחתת ריביות והצמדה בתיק".
הרשמת ציינה כאמור בהחלטתה, כי "התנהלות זו מוכיחה כי אותם זוכים אשר ישבו בחוסר בחיבוק ידיים לאורך כל השנים, ויתרו או מחלו על חובו של החייב כלפיהם. כלומר, לא נדרשת הוכחה חד משמעית שהזוכה ויתר על החוב, אלא יש להסיק מהתנהגותו וחוסר הפעילות מצדו בתיק שמצביעה על אי קיומו של עניין לגבות את החוב".
לאור כל האמור, קבעה הרשמת, כי "לשם סגירת כלל התיקים הפרטניים המנוהלים נגד החייב תחת תיק האיחוד ישלם החייב סך של 67,767 שקל תוך 45 יום. לאחר תשלום הכספים וחלוקתם, המזכירות תפזר את תיק האיחוד ותסגור את התיקים הפרטניים, התיקים יסגרו גם כנגד החייבים הנוספים ככל וקיימים כאלה.
אתמול, הגיע החייב ושילם את הסכום שנקבע בהחלטה, ותיקיו ייסגרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה