משפט

המורה שהכתה תלמיד אוטיסט הודחה מתפקידה לאחר 4 שנים

ארבע שנים לאחר המקרה, מורה שהכתה תלמיד אוטיסט בן 7 בבית ספר לחינוך מיוחד, הודחה מתפקידה כמורה לחינוך גפני לעשור על ידי בית דין למשמעת וזאת לאחר שבית משפט גזר עליה רק שעות שירות
מערכת ice | 
צילום unsplash
לפני כארבע שנים הורים לילד בן 7 שאובחן על הרצף האוטיסטי גילו ממנו שהמורה שלו לחינוך גופני גררה אותו על הרצפה, וזאת לאחר שסירב לכאורה להתיישב במקומו. לאחרונה, זמן רב לאחר המקרה הוא נידון בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה והמורה הושעתה מתפקידה כמורה.
האירוע כאמור אירע לפני כארבע שנים, בבית ספר לחינוך מיוחד באזור השרון, לאחר שההורים גילו על המקרה הם הגישו תלונה בתחנת המשטרה נגד המורה והוגש נגדה כתב אישום - כך על פי שמעון איפרגן במאקו. בבית המשפט הכריעו כי המורה אכן אשמה במעשה, אך נגזרו עליה רק 100 שעות שירות ותשלום פיצויים להורי הילד בסך 1,500 שקלים.
המקרה לא נגמר כאן והתיק הגיע כאמור לבית דין למשמעת היות שהמורה היא גם עובדת מדינה. שם בית הדין מצא אותה אשמה שוב וצוין כי מדובר במקרה חמור. החלטת בית הדין הייתה לפטר אותה, כולל תשלום פיצויים, לרשום לה נזיפה חמורה בתיק האישי ויתרה מכך הוחלט כי היא לא יכולה לשמש כמורה במשך עשור.
המורה, ששימשה מורה לחינוך גופני כ-12 שנים, נאלצה לעזוב את בית הספר בשרון לאחר המקרה וציינה להגנתה כי לילד הייתה התפרצות שדרך ההתמודדות עמה היא אחיזה על מנת שלא יפגע בעצמו או אחרים. כאמור טענה זו לא התקבלה בבית הדין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה