משפט

בית המשפט אישר: השינוי המשמעותי במס חברות הייטק

לפי פסק דין של בית המשפט העליון, חברות הייטק לא יצטרכו לשלם מע"מ על השירותים במתחמי האוכל הייעודים שבמשרדים
מערכת ice |  2
אמדוקס (צילום פלאש 90, vecteezy)
חברות ההייטק הישראליות קיבלו בשורה כלכלית חיובית מבית המשפט העליון בנוגע לחדרי האוכל במשרדים. לפי פסק הדין שניתן בעניינה של חברת אמדוקס עולה כי במקומות שבהם קיים לטובת העובדים מתחם ייעודי לצריכת מזון ומשקאות, לא ניתן לומר שגם עלויות המתחם עצמו – שכירות, חשמל, מים וכו' – נחשבות ארוחה או טובת הנאה.
מתוך כך, לאור פסק הדין החדש חברה שמשלמת מע"מ על רכישת שירותים או מוצרים עבור העסק, יכולה לקזז את הסכום הזה מתוך תשלומי המע"מ שעליה להעביר לרשויות המס. זאת בניגוד למצב הקיים כיום, לפיו העלות המיוחסת למקום שבו צורך העובד את הארוחה הייתה נחשבת חלק מהארוחה או טובת הנאה, כך לטענת רשות המסים, החברה לא הייתה יכולה לקזז מתשלומי המע"מ שהיא מעבירה לרשות המסים את המע"מ (17%) שהיא משלמת בגין העלות הזאת.
מבחינת אמדוקס, שמעסיקה אלפי עובדים בישראל, מדובר בחסכון מס המוערך ב-5 מיליון שקל על פני חמש שנים. אך כמובן שלא רק באמדוקס מרוצים מפסק הדין. ישנן לא מעט חברות הייטק ולואוטק נוספות שמקצות שטח לארוחות במבנה שהן שוכרות. המשמעות המצטברת של המחלוקת מגיעה לתשלומי מס של מאות מיליוני שקלים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האוכל שיעמוד בגרון
    שף דה טוטי שפי 02/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש הרבה חברות שמעסיקות אלפי עובדים ומקיימים בהם מפעלי הזנה מדוע רק להייטק? ומי החליט על כך? החונטה בעליון כמובן ! יד רוחצת יד חבר מביא חבר השיטה עובדת ומתגמלת מיידית ללא כל בושה פטור לכולם או שלאף אחד לא ושיהיה להם בתיאבון ושייתקע להם בגרון כל ביס
    סגור
  • גם חברות לואוטק יהנו מפסק הדין. (ל"ת)
    רמבו 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור