משפט

סגן השר מעוז בהצעת חוק נגד שיעורים על נטייה מינית בביה"ס

מי שחשש מהסמכויות שניתנו לסגן השר אבי מעוז במשרד החינוך, מקבל הצעת חוק ראשונה נגד להט"ב: אסור יהיה להעביר שיעורים על נטייה מינית לפני כיתה ט', וגם זה רק בתנאי שהתלמידים הסכימו לכך, ולפחות 75% מההורים אישרו בכתב
מערכת ice | 
אבי מעוז (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון)
הסערה החדשה בדרך? סגן השר אבי מעוז מתכוון להעלות בימים הקרובים הצעת חוק המבקשת לקבוע כי בתי ספר יוכלו להעביר שיעור, פעילות או שיחה על נטייה מינית וזהות מגדרית - רק מכיתה ט', בתנאי שהתלמידים הסכימו לכך, ושלפחות 75% מההורים העבירו הסכמה בכתב. 
"ישראל היום" פרסם כי מעוז מבקש גם לאסור בחוק את העברת תכנים אלו לפני כיתה ט'. כן דורשת ההצעה כי מנהל המוסד החינוכי צריך לאשר בכתב שקיים צורך בהעלאת הנושא. בדברי ההסבר להצעה נאמר כי היא נועדה "לעגן את זכותו הבסיסית של הורה לקבל החלטות בנוגע לטיפול וגידול ילדיו במסגרת מוסד הלימודים, בשל אימוץ ערכים פרוגרסיביים, שמקורם זר, רחוק ומוזר, יש המבקשים לפקפק ביסודות הבריאה ומבקשים לעודד ו/או לאפשר בנקל שינוי לכאורה של הזהות הביולוגית של בני האדם".

מור נהרי, מנכ"לית חוש"ן, ארגון החינוך של הקהילה הגאה, מסרה בתגובה: "שוב אבי מעוז מוכיח בצורה ברורה את עמדותיו הלהט"בופוביות והמסוכנות כלפי הנוער הגאה בבתי הספר. הניסיון לצייר את סדנאות חוש"ן בבתי הספר כבעיה ולא כפתרון לבטחון הנוער, הוא ניסיון שקרי המונע מרוע ושנאה. סדנאות החינוך לסובלנות מצילות חיים ומאפשרות לנוער להיות בטוח ומוגן בין כתלי בתי הספר. אנחנו דורשות מראש הממשלה ומשר החינוך, שהבטיחו שלא תהיה פגיעה בנוער הגאה, לנקוט עמדה ברורה כנגד ההצעות המסוכנות הללו, ולהביע עמדה ברורה בעד ביטחונו של הנוער במערכת החינוך".
לשכת שר החינוך יואב קיש מסרה בתגובה: "הצעות חקיקה פרטיות מוגשות לוועדת שרים לחקיקה ובנושאי חינוך עמדת השר יואב קיש והמשרד היא הקובעת. סגן השר אבי מעוז לא פנה למשרד החינוך ואין שום כוונה להתייחס להצעות חוק פרטיות ותאורטיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה