משפט

בית המשפט העליון יקיים דיונים חסרי תקדים על הרשתות החברתיות

בית המשפט העליון בארה"ב הודיע כי ידון בשני נוסעים חשובים בתחום הרשתות החברתיות: האם הן אמורות להיות חסינות מפני תביעות על תוכן והאם הן אמורות לפקח על התוכן לבד וללא פיקוח ממשלתי
מערכת ice |  1
בית המשפט העליון נגד גוגל, טוויטר ופייסבוק (צילום unsplash, pixabay, shutterstock)
בית המשפט העליון בארה"ב הודיע כי יקיים דיון חסר תקדים ובו השופטים ידונו בשתי שאלות עקרוניות הנוגעות לרשתות חברתיות ותפקידן במסגרת התכנים שעולים לפלטפורמות שלהן. 
על פי הניו יורק טיימס, בית המשפט ידון בניטור של הרשתות אחר התכנים (ללא פיקוח ממשלתי) ובהגנה החוקית של הרשתות נגד תביעות על אותם תכנים. הקביעות של בית המשפט עלולות לשנות את הדרך שבה יתנהלו שאר הדיונים בנושא. במסגרת זו, בית המשפט ידון בשאלה אם ניתן לקבל שתי תביעות כנגד חוקים חדשים שעברו בטקסס ופלורידה, אשר אסרו על הפלטפורמות להוריד תכנים פוליטיים.
דיון נוסף יתקיים בחודש הבא ויעסוק בעתירות על סעיף מסוים בחוק הגינות התקשורת משנות ה-90. במסגרתו הרשתות מוגנות מתביעות דיבה הנוגעות לתכנים שעולים וגם אלו שהן הורידו. 
כזכור לפני מספר חודשים דווח על תפנית נוספת, במסגרתה בית המשפט הסכים לדון בשתי תביעות, אחת נגד גוגל והשנייה נגד טוויטר. משפחת אמריקאית תבעה את יוטיוב, ובכך את גוגל, על כך שקידמה באמצעות אלגוריתם תוכן של דעאש - מה שהוביל למתקפת הטרור בפריז בה נהרג בנם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נוסעים? תתקנו, נושאים. (ל"ת)
    אמיתי 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור