משפט

"הרפורמה המשפטית תדרדר אותנו מדמוקרטיה - לשלטון ללא בלמים"

הוועד המנהל של העמותה למשפט ציבורי בישראל מביע דאגה עמוקה מהרפורמות המוצעות על ידי שר המשפטים: "יובילו לפגיעה קשה וממשית בליבת המוסדות והכללים המשפטיים אשר מגנים על אופיה של מדינת ישראל"
מערכת ice | 
בגצ (צילום הדס פרוש פלאש 90)
הוועד המנהל של העמותה למשפט ציבורי בישראל פרסם הערב (רביעי) הודעה המביעה דאגה עמוקה מהרפורמות המשפטיות עליהן הכריז שר המשפטים, יריב לוין.
בהודעה נכתב כי "רפורמות אלו, אם חלילה יתקבלו, יובילו לפגיעה קשה וממשית בליבת המוסדות והכללים המשפטיים אשר מגנים על אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
"שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים באופן המעניק לקואליציה שליטה מלאה ברשות השופטת; השתלטות פוליטית על מינוי היועצים המשפטיים ודילול תפקידם כך שחוות דעתם לא תחייב איש; תיקון חוקי היסוד כך שהכנסת תוכל לפגוע בזכויות מוגנות ובכללים משטריים אף אם הפגיעה איננה מידתית; וביטול הדרישה כי שיקול הדעת של רשויות השלטון יופעל במתחם הסבירות.
כל אחד מאלו וכולם יחדיו", ממשיכה ההודעה, "יעמידו את מדינת ישראל במחנה המדינות שנסוגות מהדמוקרטיה המהותית אל עבר שלטון ללא בלמים המרסנים ומאזנים את כוחו (הדורסני לעיתים) של הרוב. שינויים אלו יפגעו בחוסנה האזרחי והמוסרי של מדינת ישראל, ובמעמדה הבינלאומי.
"הוועד המנהל קורא להימנע מאימוץ הצעות אלו, ולהגיע להסכמות רחבות באשר לכל רפורמה משטרית חלופית", סיכמה ההודעה.
במסיבת עיתונאים הערב התייחס ראש הממשלה נתניהו לביקורת על הרפורמה המשפטית ואמר: "אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תיחרב. מהות הדמוקרטיה, מעבר לאיזון, היא שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה