משפט

נוכל הקריפטו דורש לשלם לעורך דינו בנכסים גנובים

סם בנקמן-פריד תובע את ארה"ב לאחר שהחרימה חלק מנכסיו שנרכשו בכסף גנוב, בטענה שהוא זקוק להם לתשלום לעורך דינו יותר משבעלי החוב ראויים לקבל את כספם בחזרה. עורך הדין אף הוסיף שלא הוגן לטעון שהכסף ששימש לרכישת הנכסים גנוב – למרות שבנקמן-פריד הודה בכך חלקית
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
מייסד בורסת הקריפטו FTX, סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ), הגיש ביום חמישי תביעה בבית משפט בדלאוור, בדרישה לשחרר לרשותו את המניות שרכש באפליקציית המסחר בנכסים רובינהוד, כדי שיוכל לשלם באמצעותן לעורך דינו.
בתביעה, שהוגשה על ידי אותו עורך דין שאמור לקבל בסופו של דבר את הנכסים (או לפחות את שוויים), נטען כי המניות שייכות לסב"פ, ולכן צריכות לחזור לרשותו. זאת למרות שבאופן רשמי הן נרכשו על ידי חברה בשם Emergent Fidelity Technology, הרשומה באנטיגואה. עם זאת, לפי רישומים, סב"פ מחזיק ב-90% ממנה, כאשר האחוזים הנותרים שייכים למקורבו לשעבר, גארי וואנג, שמשתף פעולה עם הרשויות נגד הבוס לשעבר.
עורך דינו של סב"פ, מארק כהן, טען בתביעה כי "מר בנקמן-פריד לא נמצא אשם בהונאה, לא בבית דין פלילי ולא בבית דין ארחי, ולכן לא ראוי שבעלי החוב של FTX מבקשים מבית המשפט פשוט להניח שכל דבר שמר בנקמן-פריד נגע בו מעולם מקורו לכאורה בהונאה". אלא שהטענה הזו לא מסתדרת עם הודאתו של סב"פ עצמו בבית המשפט, לפיה וואנג והוא לוו 546 מיליון דולר מחברת ההשקעות אלאמידה כדי לרכוש את 45.3 מיליון המניות, המהוות 8% ממניות רובינהוד, שכיום עומד שוויין על 460 מיליון דולר בלבד. אותה אלאמידה, לפי כל הגרסאות, לא הרוויחה אף דולר מעולם, וכל כסף שהיה בקופתה הגיע על חשבון משקיעי FTX.
מסיבה זו, כעת מתנהל מאבק רב-חזיתות על אותן מניות. ביום רביעי הן הוחרמו על ידי מחלקת המשפטים של ארה"ב, שטוענת כי הן אינן שייכות לצוות הפירוק וניהול הליכי פשיטת הרגל של FTX. האחרון, בראשות ג'ון ג'יי ריי השלישי, טוען כמובן שהמניות הללו חייבות לעבור לרשותו כדי לשלם ממכירתן לפחות חלק מחובותיה של הבורסה הקורסת למשתמשיה; חברה אחרת בשם BlockFi, שקרסה בעקבות התלות המוחלטת שלה ב-FTX, טוענת כי הסכם שנחתם ביניהן ימים בודדים לפני פשיטת הרגל של האחרונה הבטיח לה את המניות הללו כערבון, ולכן הן שייכות כעת לה; ומשתמש בשם יונתן בן שמעון טוען כי הוא זכאי לפחות לחלק מאותן מניות, כבעל חוב של FTX.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה