קריפטו

'נוכל הקריפטו' כופר באשמה, מתי יתחיל המשפט?

סם בנקמן-פריד הופיע לשימוע בבית המשפט וטען כי הוא כופר בכל סעיפי האישום נגדו וכי הוא חף מפשע. השופט קיבל את בקשתו להתסיר את זהות האנשים המסייעים לו וקבע תאריך לתחילת המשפט
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
פתחו יומנים: 2 באוקטובר – זה התאריך שנקבע, אם כי לא באופן סופי, לתחילת משפטו של סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, שפשטה את הרגל בתחילת נובמבר.
התאריך נקבע על ידי שופט בית המשפט המחוזי של דרום ניו-יורק במנהטן, לואיס קפלן, בסיומו של שימוע בן כחצי שעה, שבו הצהיר בנקמן-פריד כצפוי כי הוא כופר בכל סעיפי האישום העומדים נגדו על ידי התביעה המחוזית. בנקמן-פריד עצמו לא דיבר בפני השופט, אלא רק התלחש מדי פעם עם עורך דינו, מארק כהן, והאחרון היה זה שהצהיר בשמו כי הוא כופר באשמה ומכריז על עצמו כחף מפשע.
בנקמן-פריד הואשם על ידי התביעה בניו-יורק בשמונה סעיפי אישום, ביניהן קשירת קשר לביצוע הונאה באמצעים אלקטרוניים, קשירת קשר לביצוע של הונאה בניירות ערך, ביצוע של אותן שתי עברות, הפרה של חוק מימון הבחירות ועוד. מלבד התביעה הזו תלויות ועומדות נגדו כבר שלוש תביעות של ה-SEC (נציבות הבורסות וניירות הערך), ה-CFTC (נציבות המסחר בסחורות עתידיות) ומחלקת המשפטים.
כזכור, בנקמן-פריד נעצר באיי בהאמה, שבהם התגורר (שלא לומר הסתתר), בתחילת החודש שעבר, והוסגר לארה"ב לפני שבועיים לאחר שוויתר על מאבק בבקשת ההסגרה תמורת התחייבות לשחרור בערבות. הערבות נקבעה על 250 מיליון דולר, ובנקמן פריד ביקש לשמור על זהות שניים מהערבים חסויה – בקשה שהשופט קפלן אישר אמש (שלישי), אך רק על תנאי שהעיתונות לא תעשה לו כאב ראש רציני בדרישה לחשוף את זהותם. עד המשפט יישאר בנקמן-פריד בבית הוריו העשירים בקליפורניה, בעוד המשקיעים ב-FTX ייאלצו כנראה לסבול מתנאים קשים יותר בזמן שהם מקווים לקבל חזרה את הכספים שהשקיעו בבורסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה