קריפטו

הבקשה המוזרה של 'נוכל הקריפטו': על מי ביקש להגן?

סם בנקמן-פריד דורש מבית המשפט להטיל חיסיון על זהות הערבים שהסכימו להבטיח לשלם מיליוני דולרים אם מייסד בורסת הקריפטו שגנבה מיליארדים מהמשתמשים יברח – בגלל ההורים שלו
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד (צילום צילום מסך NasDaily)
האם אי ניתוק הקשר עם חבר החשוד בפשע מסוכנת? זו, פחות או יותר, השאלה שבה ייאלץ לדון בית משפט בארה"ב לאחר שסם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ), מייסד בורסת הקריפטו פושטת הרגל FTX שמכונה כעת 'נוכל הקריפטו', הגיש תביעה לשמירה על חיסיון שניים מהערבים שהסכימו לחתום על הסכם הערבות שלו מול התביעה בניו-יורק.
לפי בקשתו של סב"פ, הסיבה לבקשה לשמור על חסיון זהותם של שני החותמים היא שמירה על "פרטיותם ובטחונם". לדבריו, "בשבועות האחרונים הפכו הוריו של מר בנקמן-פריד למטרות לביקורת תקשורתית, הטרדות ואיומים. בין היתר, קיבלו זרם בלתי פוסק של מסרים מאיימים, כולל כאלה שהביעו איחולים לסבל גופני. לכן, יש סיבה רצינית לחשש כי שני הערבים הנוספים יתמודדו עם חדירה דומה לפרטיותם, כמו גם עם איומים והטרדות, אם שמותיהם יופיעו ללא צנזורה על שטרי החוב שלהם או שזהויותיהם תפורסמנה בציבור בדרך אחרת".
כרגע, מתוך ארבעת החותמים על הסכם הערבות של סב"פ, שעומד כזכור על 250 מיליון דולר, ידועים רק שני הוריו – אלן ג'וזף בנקמן וברברה פריד. לפי רמזים שפורסמו בתקשורת, חותם נוסף הוא ככל הנראה בן משפחה, והחותם הרביעי חבר, שותף עסקי או בעל קשר דומה עם בן ה-30 שחשוד בגניבה של מיליארדי דולרים מהמשקיעים לצורך 'השקעות' אישיות.
התביעה לא הביעה בינתיים התנגדות לבקשה, כך שרוב הסיכויים שתאושר לפני שאותם ערבים חותמים על המסמכים הדרושים לאישור ערבותם, ביום חמישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה