משפט

נציגת היועמ"ש בבג"ץ: "אין ספק שחוק דרעי הוא פרסונלי"

חוק דרעי במבחן בג"ץ: הקואליציה החדשה תיקנה את חוק יסוד הממשלה פרסונלית כדי שיהיה אסור למנות רק מי שהוטל עליו עונש מאסר בפועל ובכך לחלץ את דרעי מפסילה אפשרית. היום בג"ץ יכריע האם המהלך כשר ויקבע האם דרעי יוכל להתמנות לשר  
דוד זולדן | 
אריה דרעי (צילום דוברות הכנסת)
בג"ץ דן היום בעתירות נגד מינויו של אריה דרעי לשר לאחר שהוגשו עתירות נגד המינוי. לאור הרשעתו לפני כשנה בעקבותיה הוטל עליו עונש מאסר על תנאי. הקואליציה החדשה תיקנה את חוק יסוד הממשלה פרסונלית כדי שיהיה אסור למנות רק מי שהוטל עליו עונש מאסר בפועל ובכך לחלץ את דרעי מפסילה אפשרית.
הנשיאה חיות פתחה את הדיון ועדכנה כי: "בפנינו 3 עתירות שמעלות שלוש עילות מרכזיות. בתמצית: העילה הראשונה היא עילה חוקתית, שנסמכת על שימוש לרעה בכוחה של הכנסת בכל הנוגע לתיקון חוק יסוד הממשלה". 
את הדיון פתח בא כוחה של היועמ"שית שהציג את עמדתה, שהוגשה אמש לבג"ץ וציין כי "במבחן הכלליות - האם על אדם פרסונלי או כללי, מה שהולך כמו ברווז מגעגע כמו ברווז נראה כמו ברווז, אין ספק שהחוק תוקן לשם מתן אפשרות למינוי דרעי לשר. היה עליו לגשת ליו"ר ועדת הבחירות". 
עוד ציין והדגיש כי: "עמדת היועמ"שית, ככל שחולף הזמן המשקל שלהם דוהה, אין דין חודש אחרי, שנה, 15 או 30 שנה. הוא שונה. מה שחשוב זה לא שהורשע בעבירת שוחד, אלא על התבנית, שב וחוזר, ועבירות שעושה בזמן תפקיד ציבורי". 
בהמשך דבריו הסביר כי: ""לעמדת היועצת, לפעמים יש ראיית זהב, ויש רצף של אירועים. יכול להיות כתב אישום חמור בעבירות שוחד, ויכול להיות צבר, שבסופו של דבר שר - 3 כתבי אישום, 3 פעמים, מאסר, העבירות נעברו כעובד ציבור או נבחר, אנשים מקורבים לו, עמותה, אחיו. צבר של עבירות שהן במדרג הנמוך של עבירות מס, לא עבירה אחת. על זה מבוססת עמדת היועמ"שית, מסתכלת על מכלול הנסיבות. שלוש הרשעות, לא הביע חרטה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה