משפט

גוגל תשלם מיליונים – כי שילמה לאנשים כדי לשקר

ענקית הפרסום, שאמורה להכיר היטב את החוקים הקשורים לאמת בפרסום, שילמה מיליוני דולרים על פרסומות שקריות לחלוטין. כעת היא תצטרך לשלם על אותן פרסומות פעם שנייה, ולהתחייב שלעולם לא תאפשר יותר פרסומות כאלו
יאיר מור |  1
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה, freepik)
ענקית הפרסום ברשת גוגל ומעצמת התקשורת האמריקאית iHeartRadio הגיעו לפשרה עם נציבות הסחר הפדרלית (FTC) והתובעים הכלליים של שש מדינות בארה"ב, בהובלת מאורה הילי ממסצ'וסטס, במסגרתה תשלמנה 9.4 מיליון דולר על כך שהיו אחראיות על סדרת פרסומות שקריות.
הפרסומות השקריות המדוברות – 29,000 מהן, ליתר דיוק – שודרו ב-2019 ו-2020, והמוצר שקידמו היה פיקסל 4, הסמארטפון של גוגל. הבעיה בפרסומת, לפי התלונה שהגישו הרשויות השונות, לא היתה הטעיה בקשר ליכולות שלו – אלא דווקא האופן בו הדבר נעשה. גוגל שילמה ל-iHeartRadio ול-11 רשתות תחנות רדיו אחרות בארה"ב 4.6 מיליון דולר תמורת עסקה במסגרתה השדרנים טענו כי ניסו את המכשירים ואהבו אותם – אלא שגוגל אפילו לא טרחה לתת להם לנסות את המכשירים, כך שמדובר היה בשקר.
"הדבר היחיד שאני אוהב יותר מאשר צילום של תמונה מושלמת? צילום תמונה מושלמת בלילה", הונחו השדרנים לומר. "זה טלפון המצלמה האהוב עליי. אני מצלם תמונות באיכות אולפן של כל דבר: משחק כדורגל לש בני, מטר מטאורים, ינשוף שאיתרתי לאחר שנחת בחצר האחורית שלי. תמונות או שזה לא קרה, נכון? פיקסל 4 עושה יותר מאשר לצלם תמונות נהדרות. הוא נהדר גם בלעזור לי לעשות דברים. אני יכול לקרוא על תרמיות הבריאות האחרונות, לבקש הוראות הגעה לשיעור היוגה הקרוב ביותר ולשלוח את המיקום לאמא בלי ידיים". כאמור, כל זה בלי שקיבלו הזדמנות לבחון האם הם אכן מאמינים בטקסט הזה או לא.
כאמור, במהלך כשנה שודרו עשרות אלפי פרסומות כאלו במסווה של דעה כנה של שדרני התחנות – ול-iHeartMedia יש יותר מ-850 תחנות רדיו ומאות פודקאסטים, שלהם 245 מיליון מאזינים בכל חודש.
מעבר לקנס שתשלמנה שתי החברות, הוטל עליהן "עונש" הזוי: לציית לחוק ולהתחייב שלא תרכושנה או תשדרנה פרסומות שבהן השדרנים מעמידים פנים שהם מביעים עמדה אישית על מוצר שכלל לא ניסו.
סמואל לוין, מנהל המשרד להגנת הצרכן, אמר כי מדובר ב"זלזול גס בכללי האמת בפרסום", וכי הנציבות תמשיך לעבוד עם מדינות כדי לאכוף את החוק על חברות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבת "הנה ציפור" ברור שלא תספרו לנו
    זיבי 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הונאת הקורונה שבה גוגל ושאר הענקיות דחפו לנו את הזריקh המופלאה
    סגור