דיגיטל וטק

מחפש צרות? ישראלי הגיש תביעה ייצוגית נגד גוגל

תושב מרכז הארץ המשתמש בגוגל בטלפון הסלולרי ובאפליקציית גוגל אסיסטנט בטלוויזיה בביתו, טוען כי החברה מקליטה שיחות שלו – גם כשאינו אומר את מילת ההפעלה. הוא הגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד החברה
מערכת ice |  2
גוגל (צילום unsplash)
תושב מרכז הארץ המשתמש במוצרי גוגל ו-Google home הגיש תביעה ייצוגית נגד חברת גוגל, בטענה שהאפליקציה מקליטה שיחות פרטיות שלו מבלי שביקש זאת, ומעבירה מידע לצדדים שלישיים.
N12 פרסם כי התובע נעזר בביתו במוצרי גוגל בטלפון הסלולרי שלו, ובטלוויזיה בסלון ביתו מותקנת אפליקציית גוגל אסיסטנט. לתדהמתו, כאשר עיין בהיסטוריית השימושים שלו באפליקציה, גילה הקלטות של שיחות רבות שלו ושל בני משפחתו, שלטענתו לא נתן הוראה להקליטן.
יצויין כי גוגל אסיסטנט משתמשת בזיהוי קול ומופעלת באמצעות צמד המילים: Ok Google או Hey Google. אז היא מקשיבה לנאמר, מקליטה ומנתחת את הקולות. לטענת התובע, באחוז ניכר משיחותיו שהוקלטו לא נאמרו מילות ההפעלה הנ"ל. כן טען כי בשיחות שהופעלו ללא בקשתו, ישנם קבצי שמע המכילים גם מידע רגיש הקשור לעבודתו ולילדיו הקטינים.

לטענת התובע, גם הבחין בפרסומות שונות באתרים בהם גלש וברשתות החברתיות, אשר מותאמות לשיחות שניהל בביתו – כאשר לא הפעיל את שירותי האפליקציה. עוד הוא טוען כי פעמים רבות האפליקציה החלה לפעול בטלפון הסלולרי שלו גם כשלא נאמרו מילות ההפעלה. סה"כ לדבריו ישנן 16 שיחות שהוקלטו ונשמרו ללא הסכמתו.
התובע הגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד גוגל באמצעות עורכי הדין אילן שדי, עומר פיינטוך ושלומי וינברג, בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בכתב התביעה נטען כי גוגל מפרה באופן בוטה, שיטתי וגורף את פרטיות המשתמשים, תוך התעשרות על חשבונם.
עוד נטען בתביעה כי "המידע שגוגל אוספת עובר לצדדים שלישיים, גם כאלו אשר נדרשים לעבד את המידע לצרכי שיפור מערכותיה, וגם לצורך קבלת פרסומות אישיות, כל זאת כדי להשיא את רווחיה".
מחברת גוגל נמסר בתגובה: "עדיין לא קיבלנו את כתב התביעה ולכן איננו יכולים להגיב".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממסחרים במידע של כולנו
    ידוע 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה ענקיות המידע
    סגור
  • 1.
    מדהים
    דו 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמיץ מאד
    סגור