משפט

ביהמ"ש הורה למשרד הפנים: שנו את שם התינוקת שנרצחה

תקדים בביהמ"ש לענייני משפחה בפתח תקווה: קיבל את עתירת האם לירון דרור לשנות את משפחתה של בתה התינוקת שנרצחה ע"י אביה - לאחר שמשרד הפנים סירב בנימוק שלא ניתן לשנות שם של אדם שנפטר
מערכת ice | 
בית משפט (צילום Magma Images)
בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה אישר לאם לירון דרור, אשר בתה בתינוקת גוני נרצחה בידי אביה לפני כשנתיים וחצי, לשנות את שם משפחתה של התינוקת כדי שלא תישא את שם הרוצח.
הרצח המזעזע אירע במרץ 2020 בבית המשפחה ברמת השרון. האב, ברק בן עמי, דקר את בתו גוני בת ה-10 חודשים וגרם למותה, ולאחר מכן ניסה לרצוח גם את אשתו ואת בתם הגדולה. הוא נדון למאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר, ונשללה ממנו האפוטרופוסות על הבת הגדולה.
אתר ynet פרסם כי לאחר הרצח, שינתה האם את שם המשפחה שלה ושל בתה הבכורה לשם נעוריה, "דרור". האם ביקשה לשנות גם את שמה של גוני שנרצחה, אך משרד הפנים סירב בטענה כי לא ניתן לשנות את שמו של אדם שהלך לעולמו. מה שהוצע לאם היה להסיר את שם המשפחה מהרישום, כך שרק שמה הפרטי של גוני יופיע על הספח.

במהלך הדיון בבית המשפט אמרה האם: "הצדק אינו שלם כאשר גוני נשארה מאחור ונושאת ומחוברת לשם משפחתו של זה שנטל את חייה באכזריות".
מדובר כעת בפסיקה תקדימית כאשר בית המשפט חייב את משרד הפנים לשנות את שם המשפחה של התינוקת שאינה בין החיים, מ"בן עמי" ל"דרור". השופטת עידית בן-דב ג'וליאן מתחה ביקורת על הפרקליטות לנוכח עמדתם העיקשת, וחייב את המדינה לשלם את הוצאות המשפט של האם, בסך 10 אלפים שקל.
בפוסט שהעלתה לירון לאחר מתן פסק הדין כתבה: "השבוע, תודות לשופטת אכפתית, שהייתה קשובה ורגישה מעבר לחוק היבש, קיבלתי טיפונת של שקט נפשי. השופטת נתנה, בניגוד לעמדת הרשויות, פסק דין הצהרתי תקדימי ומנומק בן שבעה עמודים של עשיית צדק לגוני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה