משפט

למרות רכישת טוויטר: מאסק ייאלץ להעיד בפני השופטת

למרות שהשופטת קת'לין מקורמיק הסכימה לבטל את המשפט בין טוויטר לאילון מאסק, השבוע יעיד בפניה היזם, לצד 18 עדים נוספים

יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום flickr, pexels)
היום (רביעי) נפתח בדלאוור משפט-בזק בן חמישה ימים, במהלכו צפוי אילון מאסק להעיד ביום רביעי – אלא שלא מדובר במשפט בין מאסק לטוויטר, שאותה רכש בחודש שעבר, אלא בין מאסק לבין מחזיק מניות טסלה בשם ריצ'ארד טורנטה, שתובע אותו בטענה כי לקח מיצרנית המכוניות החשמליות משכורת מנופחת.
החבילה המדוברת, בסכום של 56 מיליון דולר, אושרה ב-2018 על ידי דירקטוריון טסלה, שגם הוא בצד הנתבעים במשפט הזה. לדברי המשקיע, מאסק הצליח לשכנע את חברי הדירקטוריון לאשר חבילת שכר מנופחת פי שישה מאלו של 200 המנכ"לים המובילים ב-2021, עם מטרות קלות להשגה, ש-11 מתוך 12 מהן הושגו על ידי החברה, ובכל פעם אפשרו למאסק לרכוש בהנחה ניכרת אחוז נוסף ממניות טסלה, נוסף על 21.9% שכבר היו אז בידיו.
המשקיע, שאותו מייצג עורך הדין גרג וראיו, מתלונן גם על כך שהחבילה אפילו לא דרשה ממאסק להקדיש את כל זמנו לניהול טסלה, והשאירה לו זמן להיות מעורב בפרויקטים נוספים, כמו חברת החלל SpaceX. לכן, דורש טורנטה לבטל את הסכם השכר מ-2018.
המשפט, שכאמור נפתח היום, צפוי להימשך חמישה ימים – כל שבוע העבודה בארה"ב – ולכלול עדויות של 19 עדים, כאשר מאסק יעיד ביום רביעי. לאחר מכן, צפויה השופטת קת'לין מקורמיק – אותה שופטת שאמורה היתה לשבת על הכסא גם במשפט בין מאסק לטוויטר, שבוטל ברגע האחרון עם השלמת רכישת הרשת החברתית – לשקול את העדויות במשך עד שלושה חודשים ואחריהם למסור את החלטתה. מומחים מעריכים שסביר שמאסק ינצח, מאחר ולדירקטוריון ולו היו את כל הזכויות לחתום על הסכם כזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה