משפט

ענקית הבנייה הודתה: שילמנו עשרות מיליונים פרוטקשן לדאעש

במשך שנה העבירה יצרנית המלט הגדולה בעולם תשלומים לדאעש ולארגונים נוספים כדי לא לפגוע בעסקיה בסוריה, "בחרו לשים כסף ביד של ארגון טרור". זה הקנס העצום שהושת על החברה
מערכת ice | 
העברת כספים לארגוני טרור (צילום vecteezy, freepik, shutterstock)
אתמול הודתה יצרנית המלט וחומרי הבנייה הצרפתית Lafarge SA באשמה כי הסכימה לשלם 777.8 מיליון דולר כדי לפתור אישום פלילי פדרלי בארה"ב הקשור לתשלומים של החברה לדאעש ולארגוני טרור נוספים כדי לשמור על מפעל מלט הפועל בסוריה.
התשלומים בסך 10.24 מיליון דולר לדאעש, לחזית אל-נוסרה ולמתווכים בוצעו מאוגוסט 2013 עד אוקטובר 2014, והתרחשו גם כאשר קבוצת הטרור חטפה והרגה אזרחים מערביים.
"לפארג' הודתה ולקח אחריות על הפשע שלה", אמר התובע האמריקני בריון פיס בהצהרה. "מעולם לא הואשם תאגיד במתן תמיכה חומרית ומשאבים לארגוני טרור זרים".
בתביעה דווח כי אמר בכירי לפארג' קנו חומרים הדרושים למפעל המלט שלהם באזור ג'לביה שבצפון סוריה מספקים שבשליטת דאעש, ושילמו "תרומות" חודשיות לדאעש ול-ANF, כדי שעובדים, לקוחות וספקים יוכלו לחצות מחסומים מסביב לעיר.

"לפארג' מלט סוריה, בסופו של דבר הסכימה לבצע תשלומים לדאעש בהתבסס על נפח המלט שמכרה ללקוחותיה, שבכירי לפארג' ומנהליה בסוריה השוו לתשלום 'מסים'", נכתב.
כתב אישום נגד לפארג' והחברה הבת הסורית שלה שהושבתה הוגש בבית המשפט המחוזי של ארה"ב בברוקלין, ניו יורק, והאשימו אותם בקשירת קשר למתן תמיכה מהותית בארגון טרור, לפארג' הודתה באשמה.
אין אישים שהואשמו בתיק, אך הרשויות אמרו שהחקירה שלהם נמשכת.
"בעיצומה של מלחמת אזרחים, לפארג' עשה את הבחירה הבלתי נתפסת לשים כסף בידיו של דאעש, אחד מארגוני הטרור הברבריים בעולם, כדי שיוכל להמשיך למכור מלט", נכתב. "לפארג' עשתה זאת לא רק בתמורה להרשאה להפעיל את מפעל המלט שלה - מה שהיה מספיק גרוע - אלא גם כדי למנף את יחסיה עם דאעש לטובת יתרון כלכלי."
בהצהרה, אמרה לפארג', "לפארג' וחברת הבת הסורית קיבלו אחריות על פעולותיהם של המנהלים הבודדים המעורבים, שהתנהגותם הייתה הפרה בוטה של ​​קוד ההתנהגות של לפארג'. אנו מצטערים מאוד על ההתנהלות הזו ועבדנו עם משרד המשפטים האמריקני כדי לפתור את העניין הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה