משפט

השוטרת הדליפה מודיעין רגיש לעבריין - ופוטרה

המפכ''ל החליט להדיח את השוטרת לאחר שהתיק נסגר: קצינת חקירות ומודיעין נחקרה בגין הדלפת מידע מסווג שהיה בטיפול תחנת משטרת לוד לעבריין מקומי

מערכת ice |  1
שוטר (צילום shutterstock)
מפכ''ל המשטרה יעקב שבתאי פיטר בחודש ספטמבר קצינת חקירות ומודיעין ששרתה בתחנת המשטרה בלוד בעקבות החשד שניהלה קשר עם עבריין ומסרה לו מידע מסווג בתיקים שקשורים אליו ולאזרחים אחרים. ל-Ynet נודע היום כי נבדק אם חלק מהמידע שהועבר לעבריין קשור לרבאב אבו סיאם, שנרצחה ביריות לעיני בנותיה בקיץ האחרון.
הקצינת מודיעין  נחקרה במח''ש בשל העברת המידע המסווג שאליו יש לה גישה, לעבריין, אך תוכן ההדלפה והנזק שנגרם כתוצאה ממנה עדיין לא ידוע.
העבריין שניהל קשר אינטימי עם הקצינה, נעצר ב2020 בגין עסקאות סמים עם סוכן סמוי. בבקשת המעצר שהוגשה נגדו, נראה כי יש הרשעות קודמות בתחום הסמים. במחלקה לחקירות שוטרים ייחסו לקצינה עבירות של הפרת אמונים, ולאחרונה הוחלט לסגור את התיק הפלילי נגדה, אך הממצאים הועברו למשטרה, והמפכ''ל הודיע לקצינה על פיטוריה.
במכתב הפיטורים שעליו חתם המפכ"ל נכתב בין היתר כי "גרסותייך בדבר מסירת מידע לע' מתוך תיקי החקירה וכן  בונוגע לבדיקה במאגרי המידע המשטרתיים שביצעת בעניינו של במסגרת תפקידך, הן גרסאות מתפתחות ואינן מתיישבות עם תוצאות הבירור שביצע יחב"מ בתיקי החקירה ומאגרי המידע המשטרתיים. "לא מצאתי לקבל את נימוקייך בדבר עיון במאגרי המידע משטרתיים בעניינו של ע' גם לאחר שסיימת את תפקידך כקצינת אח"מ לוד, שמהווים פעולה בניגוד לפקודות המשטרה, פעולה בניגוד עניינים ויש בהם כדי להוות פגיעה בטוהר מידות המתחייב משוטר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לזרוק את המוטציה
    אחמד 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצינוק
    סגור