משפט

רץ למסדר ונפצע: הטירון יוכר כנכה צה"ל

לאחר שקצין התגמולים דחה את תביעתו של הטירון, האחרון ערער על ההחלטה, הציג חוות דעת רפואית פרטית ולבסוף גם זכה בתביעה
מערכת ice | 
חיילים (צילום Nasser Ishtayeh/Flash90)
ועדת ערעורים קבלה על החלטת קצין התגמולים של אגף שיקום נכים שלא להכיר בחייל שנפגע מקת של רובה במהלך ריצה למסדר בטירונות. לפי פרסומים הוועדה העדיפה את חוות דעת הרפואית שהציג החייל, לפיה יש קשר בין הכאבים והמגבלות בגבו לבין הפציעה, על פני חוות הדעת מטעם קצין התגמולים.
 
המקרה התרחש ב-2013 אז התגייס התובע והחל טירונות ביחידת סטיל״ים בחיל הים. לפי עדותו במהלך ריצה למסדר הוא נפגע מקת של רובה של חברו וחש כאב חד לאורך הגב עם תחושת זרמים וכאבים באגן. כתוצאה מהמכה הוא נשכב על הרצפה ונלקח באלונקה למרפאת הבסיס ולאחר מכן לחדר מיון בבית חולים.
לטענתו לאחר המקרה הוא התחיל לסבול מכאבים ומגבלות בגב והיה במעקב רפואי ממושך. ב-2019 הגיש את הבקשה להכרה כנכה אותה דחה לבסוף קצין התגמולים. לבסוף ועדת הערעורים קיבלה את עדות המערער וקבעה שהיא נתמכת בתיעוד הרפואי, ממנו עולה התייחסות חוזרת ונשנית לתאונה כאירוע דומיננטי הקשור לשרשרת כאבי הגב וההגבלות שהיו למערער.
״מדובר באירוע חד פעמי תוך כדי פעילות צבאית של ריצה של חיילים למסדר, בפגיעה קשה במערער באמצעות קת של רובה, שבעקבותיה היו צריכים להוביל את המערער באלונקה למרפאה הצבאית ולבית החולים תוך הימנעות מהזזתו״, כתבה הוועדה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה