משפט

חברת הריגול הישראלית הסתבכה שוב? זו התביעה שבדרך

אלמנתו של העיתונאי אשר מרצח לכאורה על ידי גורמים סעודים ג'מאל חשוקג'י תובעת את חברת הריגול הישראלית NSO בטענה כי בימים שלפני הרצח נעזרו המתנקשים בתוכנה 
מערכת ice | 
NSO (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אלמנתו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י –  חנן אלעטר עומדת לתבוע את חברת הריגול הישראלית NSO, כך לפי פרסום בתקשורת הבריטית. העילה לתביעה, כך מסבירים מקורבים, היא אחד מחומרי חקירת מותו של חשוקג'י אשר הוכיחה כי המחסלים השתמשו בתוכנת הריגול בימים שקדמו לרצח במטרה לעקוב אחר הקורבן. עוד פורסם כי בכוונתה של אלעטר לתבוע גם את ממשלות סעודיה ואיחוד האמירויות על מעורבותן לכאורה בניסיונות להשתיל את התוכנה בטלפון הנייד שלה.
בימים אלה אלעטר נמצאת בארצות הברית לאחר שהגישה בקשת מקלט בשל רדיפה פוליטית. בנוסף לכך האלמנה דרשה להשיב לידיה מספר חומרי חקירה אשר היו שייכים לבעלה ונמצאים לפי הערכות בידי השלטונות בטורקיה שם בוצע הרצח - שני טלפונים ניידים, מכשיר אייפד ולפטופ. "חשוב שכל מי שהיה מעורב בפשע האיום הזה יימצא אחראי. בעלי היה איש שוחר שלום. אני מאמינה במערכת הצדק האמריקאית" אמרה.
 
 חשוקג'י נרצח ב-2018 וגופתו בותרה בקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר. סוכנויות המודיעין האמריקאיות הגיעו למסקנה שהרצח אושר על ידי נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמן – אשר דחה את ההאשמה, ותיאר את הרצח כ"פשע נוראי", ו"טעות שבוצעה על ידי פקידים שעובדים עבור הממשלה הסעודית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה