השוק

NSO מפטרת עשרות עובדים, המנכ"ל מתפטר

חברת הסייבר מפטרת כ-100 עובדים והמנכ"ל פורש מתפקידו, חודשים ספורים לאחר שגם היו"ר פרש. הטלטלה מגיעה לאחר שהחברה הוחרמה על ידי ארה"ב, נתבעה על ידי אפל וזכתה לתשומת לב עולמית מהזן השלילי
יאיר מור | 
NSO (צילום freepik, פלאש 90/ יונתן זינדל)
חברת הסייבר הישראלית NSO הודיעה לכ-100 עובדים על פיטוריהם, כך פורסם לפני זמן קצר באתר כלכליסט. בנוסף, לפי הדיווח, פורש שלו חוליו, מייסד ומנכ"ל החברה, מתפקידו, ועובר לתפקיד אחראי על מיזוגים ורכישות.
הקיצוצים הנרחבים, המהווים כ-13% מכוח האדם של החברה, והתפטרותו של חוליו, מגיעים לאחר שנים קשות מאוד לחברה הישראלית. במהלך השנים האחרונות נחסמו חשבונות וואטסאפ של מאות מעובדי החברה, והיא אף נתבעה על ידי פייסבוק, לאחר גל חשיפות משותפות של עיתונים ברחבי העולם בנוגע לשימוש הנרחב בתוכנת "פגסוס" של החברה לריגול אחרי אזרחים ופעילים פוליטיים, ואף לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י. היא נתבעה גם על ידי אפל, שטענה כי החברה אילצה את עובדיה לעבוד שעות נוספות כדי לתקן פרצות אבטחה באייפון, לבסוף הגיעה המכה הכואבת ביותר בדמות הודעה מצד ממשל ביידן על כך שהחברה הוכנסה לרשימת הישויות המוחרמות בארה"ב.
חוליו, שטען לכל אורך המשבר כי החברה לא מודעת לכל שימוש לרעה שנעשה בכלים שלה, והדגיש כי מדינת ישראל מאשרת כל מכירה שלה לישויות זרות, יהיה כעת אחראי על מציאת רוכש לחברה. לפי דיווחים בחודשים האחרונים, החברה נמצאת זה זמן מה במו"מ מול קבוצת L3Harris האמריקאית, המעוניינת לרכוש אותה. עם זאת, מקורות מטעם ממשל ביידן שהגיבו לדיווחים אלה בתקשורת האמריקאית רמזו כי כל חברה אמריקאית שתרכוש את NSO כל עוד היא מוגדרת כמוחרמת – תוחרם גם היא, או לכל הפחות תאבד את הזכות למכור טכנולוגיות לממשל, מה שמהווה את רוב פעילותה של L3Harris.
רק בתחילת השנה פרש יו"ר החברה, אשר לוי, מתפקידו, פחות משנתיים לאחר שמונה אליו.
החברה מסרה בתגובה לידיעה בכלכליסט כי היא יוצאת "למהלך התייעלות ורה-ארגון, על מנת להתאים את עצמה לאתגרים הבאים. כחלק מזה יפוטרו כ-100 עובדים, שלו חוליו יפנה את תפקידו כמנכ"ל על מנת להמשיך ולהתמקד בתהליכי המיזוג ומכירת החברה. ירון שוחט, שמילא מגוון תפקידים בהנהלת החברה ב-4 השנים האחרונות, יוביל את החברה ואת מהלך רה-הארגון וההתייעלות".
תגיות NSO | סייבר
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה