משפט

שגרירות ארה"ב חוקרת את התנהלות גדוד נצח יהודה

בעקבות שורת תקריות חריגות בהן היו מעורבים לוחמי הגדוד החרדי הורה משרד החוץ האמריקאי לשגרירות בישראל לחבר דו"ח פנימי על התנהלות הגדוד והשפעת השירות הממושך של הלוחמים בגדה המערבית
מערכת ice | 
לוחם נצח יהודה במהלך תרגיל (צילום ויקיפדיה)
משרד החוץ האמריקאי הורה לשגרירות ארה"ב לחבר דו"ח פנימי החוקר את התנהלות הגדוד החרדי 'נצח יהודה' הכפוף לחטיבת כפיר. כך דיווח היום (שלישי) עמוס הראל, הפרשן הצבאי של עיתון הארץ. ההוראה באה לאחר שורת תקריות חריגות בשנים האחרונות בהם היו מעורבים לוחמי נצח יהודה. 
לשם חיבור הדו"ח ראיינו עובדי השגרירות אזרחים ישראלים ופלסטינים ואספו דיווחים על תקריות חריגות בהן לקחו חלק הלוחמים בגדוד. בין השאלות שהתבקשו לבחון - האם כדאי להמליץ לצה"ל לקצר את משך השהייה בגדה - בדרך כלל שמונה עד עשרה חודשים בשנה או להאריך את הזמן בו הגדוד לא שוהה בגזרה. 
התקרית שככל הנראה הפעילה את פעמוני האזעקה בוושינגטון היא מותו של עומר אסעד, פלסטיני בעל אזרחות אמריקאית, בתחילת השנה הנוכחית. אסעד בן ה-80 התנגד לבדיקה במחסום בקרבת רמאללה, נאזק בידי חיילי הגדוד והם כיסו את פיו. אסעד נותר על הקרקע במהלך אותו לילה בחודש ינואר גם לאחר ששוחררו שאר הנהגים הפלסטינים שעוכבו במחסום. לאחר שעזבו החיילים רופא קבע כי מת מדום לב. חיילי נצח יהודה טענו כי היו בטוחים שהוא ישן. 
 
בעקבות התקרית הודחו שני קצינים שהיו במקום בזמן האירוע ונפתחה חקירת מצ"ח. מוקדם יותר הבוקר דווח על הסדר טיעון בפרשה שבו נהג לוחם נצח יהודה ברכב מוחרם וגרם למותו של פלסטיני בתאונה. ב-Ynet דווח כי הסיבה להסדר המקל יחסית (החייל יואשם בגרימת מוות ברשלנות) היא תרבות הנהיגה ברכבים מוחרמים שרווחת ביחידה - חיילים אחרים לא הועמדו על כך לדין. גם לפני כשבועיים הושעו ארבעה לוחמי הגדוד לאחר שהתפרסם סרטון ובו הם תועדו מכים פלסטינים ליד רמאללה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה