משפט
וולט מסתבכת: זו התביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה בישראל
לבית משפט המחוזי מחוז מרכז הוגשה בשבוע שעבר תביעה ייצוגית נגד ענקית המשלוחים WOLT שבמסגרת התנאים להצטרפות לשירותיה, היא דורשת להשוות מחירים בין המשלוח לבין איסוף עצמי ובכך כובלת מהעסק להוריד מחירים ולהיטיב עם הצרכנים.
בכתב התביעה שהוגש ע"י עו"ד מיכאל אדלר, עו"ד אלרן שפירא בר אור ועו"ד טל שטיקר מבקשים התובעים סכום שעולה על 2.5 מיליון שקל על כך שוולט מאלצת בעלי מסעדות לגבות את אותו המחיר עבור משלוח וגם על איסוף עצמי, אפילו כשההזמנה אינה בוצעה דרך וולט.
לדברי התובעים, במסגרת הצטרפות של בית עסק לשירותי וולט נאלץ בעל העסק לחתום על חוזה אחיד ובו תניה כי "המחירים לא יהיו גבוהים מהמחירים שהשותף גובה בנקודת המכירה של השותף עצמו" לפי התביעה, וולט מחייבת את המסעדות לגבות בנקודת המכירה את אותם סכומים שהן גובות באפליקציה ובאתר וולט במשלוח מה שגורם לכך שמסעדות רבות נאלצות להעלות את המחיר בנקודת המכירה מעבר למחיר שהיו גובות לולא תניה זו. למעשה וולט מונעת מהמסעדות ל"גלגל לצרכן" את החיסכון שנוצר לה מכך שהמנות נמכרות בטייק אוואי שלא באמצעות משלוח וולט.
"ככל שוולט לא הייתה כוללת במסגרת הסכמיה האחידים את התניה האמורה, היו יכולים בעלי המסעדות לגבות סכום נמוך יותר בנקודת המכירה; סכום אשר מביא בחשבון את החיסכון שחוסכים בעלי המסעדות, שהצרכן אינו רוכש באמצעות משלוח וולט". נטען בתביעה
בהמשך טוענים התובעים "המניעה של העלאת המחירים בהכרח גורם לייקור המוצרים לצרכן ולפגיעה בתחרות מאחר שהמסעדות הקשורות עם וולט כבולות למחיר שהן מפרסמות גם כלפי לקוחות היושבים במסעדה עצמה".
עוד ב-
מוולט סירבו להגיב בשלב זה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה